
Ryszard Wójcik, właściciel i prezes obchodzącego w tym roku 25. rocznicę istnienia Prywatnego Biura Podróży Sindbad z Opola, zaczynał pracę zawodową na progu lat 80. Funkcja referenta ds. turystyki krajowej w państwowej firmie nie była jednak ani szczytem marzeń, ani ambicji dla tego absolwenta wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Kiedy zatem w roku 1983 pojawiła się okazja założenia własnej firmy, Ryszard Wójcik skorzystał z niej z entuzjazmem.
Kolonie i pośrednictwo wizowe
Początkowo PBP Sindbad zajmowało się organizacją krajowego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Prowadzenie tego typu działalności w owych czasach wymagało niezłych umiejętności ekwilibrystycznych. - Podpisanie jakiejkolwiek umowy na korzystanie z kwater i noclegów wymagało pośrednictwa firm państwowych. Firma prywatna nie mogła podpisywać z właścicielami kwater samodzielnych umów i musiała się dzielić marżą z państwowym pośrednikiem - wspomina dziś z uśmiechem Wójcik. Przez następne kilka lat Sindbad, nie mogąc organizować wyjazdów zagranicznych, sprzedawał oferty organizatorów turystyki zagranicznej jako agent. W połowie lat 80. Sindbad zajął się pośrednictwem wizowym, co przy rosnącym zapotrzebowaniu i luzowaniu polityki paszportowej przez ostatnie rządy PRL-u przyniosło firmie nie tylko pieniądze, ale i zajęcie znacznego kawałka tego rynku. Na początku lat 90. Sindbad stał się bowiem największym pośrednikiem wizowym na terenie Polski.

Autokarem na podbój Europy
Na początku lat 90. Polacy ruszyli na podbój Europy i zaczęli nadrabiać braki w podróżowaniu, zarówno w celach zarobkowych, jak i na wakacje. Sindbad, mając już doświadczenie w organizacji wyjazdów wypoczynkowych w Polsce, uruchomił wahadłowe połączenia na najpopularniejszych kierunkach: do Chorwacji, Grecji i Hiszpanii. Na początku biuro wynajmowało autokary od innych przewoźników, jednak dość [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl