Jak wynika z ostatniej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, zdecydowana większość hoteli pozytywnie ocenia pierwszą połowę lata.
Wyniki lipca były lepsze od ubiegłego miesiąca dla obiektów wypoczynkowych i nieco słabsze dla hoteli biznesowych, co wynika z trwających wakacji. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku hotele utrzymały obłożenie na zbliżonym poziomie, natomiast na uwagę zasługuje wyraźne zwiększenie odsetka obiektów, które uzyskały wyższe średnie ceny. Łącznie ankietowanych hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. było 8 proc., natomiast obłożenie powyżej 50 proc. zanotowało 77 proc. (na poziomie czerwca), w tym prawie połowa (47 proc.) obiektów powyżej 70 proc. (również tyle samo co w czerwcu).
W grupie hoteli biznesowych blisko 2/3 uzyskało obłożenie powyżej 50 proc., w tym 26 proc. powyżej 70 proc. To wyniki niższe niż w czerwcu o ok. 13 p.p. Frekwencji 30 proc. nie osiągnęło 14 proc. hoteli. Wśród obiektów wypoczynkowych obłożenie było zdecydowanie wyższe niż miesiąc temu: 86 proc. hoteli zapełniło się więcej niż w połowie, w tym 70 proc. miało obłożenie powyżej 7
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl