Choć właśnie kończą się zimowe ferie, to wielu turystów już rezerwuje letnie wakacje. Wprawdzie to dopiero wstępne i fragmentaryczne dane, jednak warto dowiedzieć się, jakie trendy panują w tym roku i czy różnią się one od tych z alt poprzednich.
Dane o planach swoich klientów opublikował internetowy touroperator Sky.pl. Analiza bazuje na pakietach dynamicznych „Wakacje” zarezerwowanych w internetowym biurze podróży eSky.pl i uwzględnia wyjazdy, które odbędą się między 1 maja a 30 września 2025 r. Kraje, które przedstawimy, odpowiadają za 91 proc. wszystkich rezerwacji w opcji lot+hotel. Podane ceny to średni koszt pakietu dla jednej osoby, na który składają się lot w dwie strony i zakwaterowanie w hotelu (minimum sześć nocy). Warto zwrócić uwagę, że klienci eSky to nieco inna grupa niż klienci klasycznych biur podróży. Ich preferencje dotyczą raczej grupy osób samodzielnie organizujących sobie wypoczynek i zarazem tych, którzy wybierają odleglejsze miejsca, podróżując tam samolotem.
WCZESNE REZERWACJE
Nie tylko ceny niższe niż w wakacyjnym szczycie, ale też gwarancja dostępności najlepszych hoteli i szeroki wybór terminów podróży zachęcają Polaków do planowania wakacji dużo wcześniej. W 2025 r. trend rezerwowania urlopów na minimum trzy miesiące przed wyjazdem jeszcze silniej przebija się w zachowaniach konsumentów.
– Nasze zeszłoroczne badanie z agencją GfK potwierdziło, że największa grupa polskich respondentów (42 proc.) woli rezerwować wakacje z wyprzedzeniem większym niż trzy miesiące, podczas gdy jedna trzecia planuje dłuższy odpoczynek od 30 do 90 dni wcześniej. Dynamicznie rosnące grono przewidujących podróżnych powoduje, że na atrakcyjne oferty last minute nie ma co liczyć: te najlepsze wycieczki z wyjazdem między majem a wrześniem, które mają najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości w popularnych terminach, bardzo szybko się wyprzedają – m
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl