Podróżowanie samolotem może oznaczać kłopoty. Atak terrorystyczny, turbulencje, utrata bagażu, niespodziewana zmiana klasy lub odwołanie lotu to tylko niektóre czynniki, które mogą zniechęcić turystów do skorzystania z usług transportu lotniczego

Niektórzy turyści panicznie boją się latać. Wiedzą, że w katastrofie samolotu najczęściej giną wszyscy pasażerowie. Jednak to podróż samochodem jest o wiele bardziej niebezpieczna. Jak dotąd nie ma całkowicie bezpiecznego środka lokomocji. Według specjalistów z Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu prawdopodobieństwo śmierci w katastrofie lotniczej jest 10-krotne niższe niż w wypadku samochodowym.
Około 3 mln pasażerów dziennie bezpiecznie dociera samolotami do wybranych miejsc przeznaczenia. Start samolotu odbywa się dopiero po szczegółowej kontroli. Dopuszczany jest do lotu tylko i wyłącznie wtedy, kiedy spełnia wszystkie obowiązujące wymogi bezpieczeństwa. Już na etapie budowy samolotu stosuje się duże marginesy bezpieczeństwa. Stosowane są podwójne, a nawet potrójne zabezpieczenia urządzeń, tak aby w przypadku uszkodzenia jednego z nich zaczęło pracować następne, eliminując zagrożenia dla bezpieczeństwa lotu.
Wypadki lotnicze
Za szkody wynikłe w razie śmierci, zranienia lub wszelkiego uszkodzenia ciała, którego doznał podróżny odpowiada przewoźnik lotniczy. Odpowiedzialność obejmuje zdarzenia na pokładzie samolotu, a także podczas wszelkich czynności związanych w wsiadaniem i wysiadaniem. Przy ministrze transportu działa Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, do której zadań należy badanie wypadków i poważnych incydentów lotniczych w celu ustalenia ich okoliczności i przyczyn. Na podstawie tych badań i odpowiednich środków zapobiega się kolejnym wypadkom lotniczym w Polsce i na świecie.

Niektórzy turyści panicznie boją się latać. Wiedzą, że w katastrofie samolotu najczęściej giną wszyscy pasażerowie. Jednak to podróż samochodem jest o wiele bardziej niebezpieczna. Jak dotąd nie ma całkowicie bezpiecznego środka lokomocji. Według specjalistów z Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu prawdopodobieństwo śmierci w katastrofie lotniczej jest 10-krotne niższe niż w wypadku samochodowym.
Około 3 mln pasażerów dziennie bezpiecznie dociera samolotami do wybranych miejsc przeznaczenia. Start samolotu odbywa się dopiero po szczegółowej kontroli. Dopuszczany jest do lotu tylko i wyłącznie wtedy, kiedy spełnia wszystkie obowiązujące wymogi bezpieczeństwa. Już na etapie budowy samolotu stosuje się duże marginesy bezpieczeństwa. Stosowane są podwójne, a nawet potrójne zabezpieczenia urządzeń, tak aby w przypadku uszkodzenia jednego z nich zaczęło pracować następne, eliminując zagrożenia dla bezpieczeństwa lotu.
Wypadki lotnicze
Za szkody wynikłe w razie śmierci, zranienia lub wszelkiego uszkodzenia ciała, którego doznał podróżny odpowiada przewoźnik lotniczy. Odpowiedzialność obejmuje zdarzenia na pokładzie samolotu, a także podczas wszelkich czynności związanych w wsiadaniem i wysiadaniem. Przy ministrze transportu działa Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, do której zadań należy badanie wypadków i poważnych incydentów lotniczych w celu ustalenia ich okoliczności i przyczyn. Na podstawie tych badań i odpowiednich środków zapobiega się kolejnym wypadkom lotniczym w Polsce i na świecie.
Zdrowy i bezpieczny lot...
Ciśnienie w kabinie samolotu jest niższe od ciśnienia na powierzchni ziemi. Równe jest ciśnieniu powietrza na wysokości 1500-2000 metrów powyżej poziomu morza. Takie ciśnienie bardzo dobrze znoszą zdrowi pasażerowie. Osoby z zaburzeniami układu krążenia i układu oddechowego mogą odczuwać pewne dolegliwości zdrowotne. Uciążliwa może być także niska wilgotność powietrza (około 20 proc.) powodująca uczucie suchości w ustach, nosie i oczach.
Podczas długich lotów mogą wystąpić zakrzepy w dolnej części kończyn związane z ograniczoną możliwością poruszania się. Z kolei jet-lag powoduje zakłócenia w rytmie dnia i pojawia się zmęczenie, bezsenność, niestrawnoś
[...]
Ciśnienie w kabinie samolotu jest niższe od ciśnienia na powierzchni ziemi. Równe jest ciśnieniu powietrza na wysokości 1500-2000 metrów powyżej poziomu morza. Takie ciśnienie bardzo dobrze znoszą zdrowi pasażerowie. Osoby z zaburzeniami układu krążenia i układu oddechowego mogą odczuwać pewne dolegliwości zdrowotne. Uciążliwa może być także niska wilgotność powietrza (około 20 proc.) powodująca uczucie suchości w ustach, nosie i oczach.
Podczas długich lotów mogą wystąpić zakrzepy w dolnej części kończyn związane z ograniczoną możliwością poruszania się. Z kolei jet-lag powoduje zakłócenia w rytmie dnia i pojawia się zmęczenie, bezsenność, niestrawnoś
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl