Kolej pozostaje jednym z głównych środków transportu dla dalekich wyjazdów urlopowych. Turysta, wybierając środek transportu, zwraca bowiem szczególną uwagę na jego cechy jakościowe, takie jak bezpieczeństwo i komfort podróży. A podróż koleją jest z roku na rok coraz bardziej komfortowa, bezpieczna, a także ekologiczna

Bezpieczeństwo w pociągu jest istotnym czynnikiem podróży. Rozpatrywane jest najczęściej w dwóch kategoriach: ilości wypadków kolejowych oraz liczby przestępstw stwierdzonych (na przykład kradzieże oraz bójki i pobicia) na obszarach kolejowych, dworcach i w pociągach pasażerskich. Liczba wypadków kolejowych przekonuje, że kolej jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Spośród wszystkich gałęzi transportu to ona zapewnia pasażerom najmniejsze ryzyko katastrof.
Jej cechą wyróżniającą jest również (szczególnie w porównaniu z transportem lotniczym) prawie całkowity brak zamachów terrorystycznych. Potwierdza to także opinia Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (ERBT), według której groźba utraty życia w pociągu w efekcie wypadku jest 20 razy mniejsza niż podczas jazdy samochodem.
Mniej kradzieży i napadów
Podróżowanie koleją ma jednak swoje wady. Jednym z jej minusów jest duża liczba kradzieży i napadów na pasażerów. Zdecydowanie mniej tego typu przestępstw jest w autobusach i samolotach. Zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym nie należy do najłatwiejszych. Sama Grupa PKP uruchamia bowiem w ciągu doby ok. 4,21 tys. pociągów pasażerskich. Niepokojące dane Komendy Głównej Policji, która w 2007 roku odnotowała 2748 przypadków okradzenia osób podróżujących pociągami pasażerskimi oraz 24 przypadki bójek i pobić, wykazują jednak tendencję spadkową.
W 2004 roku zanotowano o 962 przypadki agresji więcej niż w 2007 roku. Zmniejszenie liczby przestępstw w pociągach pasażerskich to zasługa zwiększonej ilości patroli Służby Ochrony Kolei, wprowadzania monitoringu oraz zatrudnienia pracowników ochrony na najbardziej niebezpiecznych trasach. Istotnym elementem jest sama edukacja podróżnych w zakresie bezpieczeństwa w pociągach.
[...]

Bezpieczeństwo w pociągu jest istotnym czynnikiem podróży. Rozpatrywane jest najczęściej w dwóch kategoriach: ilości wypadków kolejowych oraz liczby przestępstw stwierdzonych (na przykład kradzieże oraz bójki i pobicia) na obszarach kolejowych, dworcach i w pociągach pasażerskich. Liczba wypadków kolejowych przekonuje, że kolej jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Spośród wszystkich gałęzi transportu to ona zapewnia pasażerom najmniejsze ryzyko katastrof.
Jej cechą wyróżniającą jest również (szczególnie w porównaniu z transportem lotniczym) prawie całkowity brak zamachów terrorystycznych. Potwierdza to także opinia Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (ERBT), według której groźba utraty życia w pociągu w efekcie wypadku jest 20 razy mniejsza niż podczas jazdy samochodem.
Mniej kradzieży i napadów
Podróżowanie koleją ma jednak swoje wady. Jednym z jej minusów jest duża liczba kradzieży i napadów na pasażerów. Zdecydowanie mniej tego typu przestępstw jest w autobusach i samolotach. Zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym nie należy do najłatwiejszych. Sama Grupa PKP uruchamia bowiem w ciągu doby ok. 4,21 tys. pociągów pasażerskich. Niepokojące dane Komendy Głównej Policji, która w 2007 roku odnotowała 2748 przypadków okradzenia osób podróżujących pociągami pasażerskimi oraz 24 przypadki bójek i pobić, wykazują jednak tendencję spadkową.
W 2004 roku zanotowano o 962 przypadki agresji więcej niż w 2007 roku. Zmniejszenie liczby przestępstw w pociągach pasażerskich to zasługa zwiększonej ilości patroli Służby Ochrony Kolei, wprowadzania monitoringu oraz zatrudnienia pracowników ochrony na najbardziej niebezpiecznych trasach. Istotnym elementem jest sama edukacja podróżnych w zakresie bezpieczeństwa w pociągach.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl