- wywiad z Piotrem Czarnowskim, prezesem First Public Relations,
agencji specjalizującej się m.in. w zarządzaniu kryzysowym w firmach
Jakie działania należy podejmować w obliczu kryzysu, który dotyka naszą firmę?
Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że komunikacja kryzysowa nie zatuszuje zaistniałej już rzeczywistości. Jedną z fundamentalnych zasad działań w obszarze PR jest absolutne i bezwzględne mówienie prawdy. Szczególnie w komunikacji kryzysowej jest to zasadniczy wymóg. Nie można kręcić i kłamać.
Jeśli wina z powodu feralnego wydarzenia leży po stronie organizacji, nie można mieć nadziei, że nawet najlepiej przeprowadzona komunikacja kryzysowa ją zamaskuje.
W przypadku sytuacji kryzysowej obserwuję następujące etapy postępowania w polskich firmach: najpierw udawanie, że nic się nie stało, później udowadnianie na siłę, że to nie my jesteśmy odpowiedzialni, tylko ktoś inny, a na koniec, jeśli jest już zupełnie źle i sytuacja jest bez wyjścia, przyznanie się do winy. Tymczasem najlepiej jest powiedzieć całą prawdę na samym początku.
Czy są różnice w podejściu
do sytuacji kryzysowej
w Polsce i na świecie? [...]
agencji specjalizującej się m.in. w zarządzaniu kryzysowym w firmach
Jakie działania należy podejmować w obliczu kryzysu, który dotyka naszą firmę?
Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że komunikacja kryzysowa nie zatuszuje zaistniałej już rzeczywistości. Jedną z fundamentalnych zasad działań w obszarze PR jest absolutne i bezwzględne mówienie prawdy. Szczególnie w komunikacji kryzysowej jest to zasadniczy wymóg. Nie można kręcić i kłamać.
Jeśli wina z powodu feralnego wydarzenia leży po stronie organizacji, nie można mieć nadziei, że nawet najlepiej przeprowadzona komunikacja kryzysowa ją zamaskuje.
W przypadku sytuacji kryzysowej obserwuję następujące etapy postępowania w polskich firmach: najpierw udawanie, że nic się nie stało, później udowadnianie na siłę, że to nie my jesteśmy odpowiedzialni, tylko ktoś inny, a na koniec, jeśli jest już zupełnie źle i sytuacja jest bez wyjścia, przyznanie się do winy. Tymczasem najlepiej jest powiedzieć całą prawdę na samym początku.
Czy są różnice w podejściu
do sytuacji kryzysowej
w Polsce i na świecie? [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl