
Sam marketing internetowy jest w Polsce stosunkowo nową dziedziną, stąd też nawet samo jego zdefiniowanie nie jest łatwe i jednoznaczne. Na potrzeby tego tekstu przyjmiemy szeroką definicję obejmującą całość działań za pomocą sieci, które mają na celu poprawę wizerunku firmy oraz jej marek i w konsekwencji umocnienie jej pozycji na rynku. W ramach tej definicji umieścimy również PR internetowy, choć jego zadania są nieco odmienne, jednak powinny mieścić się w ramach strategii marketingowej.
Internet jest najdynamiczniej rozwijającym się medium. Z tego powodu, bez względu na wielkość firmy, internet musi być ważnym kanałem pomagającym nie tylko sprzedawać produkty, lecz również kreować wizerunek firmy. Wielu przedsiębiorców, szczególnie z małych firm, unika podejmowania nowych działań obawiając się kosztów. Tymczasem w przypadku działania w sieci obawa ta jest zupełnie bezzasadna.
Oczywiście, jak w przypadku każdej działalności, górny limit wydatków nie istnieje i zawsze można usłyszeć o tym, jakie krocie firma X wydała na tę akurat działalność. Tymczasem PR prowadzony w internecie może się okazać korzystny właśnie dla mniejszych firm dysponujących ograniczonymi funduszami. Medium to jest najbardziej efektywne, jeśli uwzględnić stosunek nakładów do kosztów. Dzieje się tak jednak tylko w przypadku prowadzenia przemyślanych działań skorelowanych z działalnością na innych polach.
Nie można więc traktować działań w internecie jak samoistnego bytu niepowiązanego z innymi działaniami marketingowymi, nawet jeśli nie są one rozbudowane. Posiadanie strony internetowej jest już dzisiaj standardem, tak jak posiadanie wizytówek czy znaku firmowego. Rzecz w tym, że strona firmy nie musi być tylko elektroniczną wizytówką funkcjonującą w sieci. Warto pomyśleć nad zwiększeniem jej atrakcyjności dla tych, do których chcemy dotrzeć (czy będą to inne firmy czy klienci indywidualni).
Atrakcyjność nie oznacza nafaszerowania strony licznymi "efektami specjalnymi", lecz umieszczenie w niej treści, które mogą spowodować, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl