
Do udziału w przedsięwzięciu zaproszono także ekspertów wiodących na polskim rynku touroperatorów, m.in. TUI, Neckermann, Orbis Travel, GTI oraz Sun & Fun. Oferta ma być odpowiedzią na zastrzeżenia fachowców i właścicieli biur podróży dotyczących przygotowania kadr do pracy w turystyce. - Właściciele biur podróży wskazują, że wiedza studentów i absolwentów jest teoretyczna, a przede wszystkim nieadekwatna do umiejętności wymaganych w codziennej pracy. Mała ilość zajęć praktycznych sprawia, że absolwenci nie znają geografii (położenia obiektów, zabytków itp.) i nie potrafią obsługiwać systemów rezerwacyjnych - uzasadnia tematykę szkolenia Ireneusz Marganiec, prezes Amadeus Polska. Potwierdziła to również nasza ankieta internetowa, na którą powołują się twórcy centrum, w której aż 46 proc. osób nie zgodziło się ze stwierdzeniem, że "absolwenci kierunku turystyka i rekreacja" są dobrze przygotowani do pracy w branży turystycznej". Uczestnicy kursu będą mieli okazję zapoznać się m.in. z ofertą produktową biur podróży, nauczyć się obsługi systemów rezerwacyjnych oraz poznać wiedzę z zakresu technik sprzedaży, prawa obowiązującego w turystyce oraz ubezpieczeń turystycznych. Uczestnicy otrzymają po ukończeniu kursu certyfikaty potwierdzające znajomość poszczególnych systemów rezerwacyjnych oraz ogólny certyfikat potwierdzający ukończenie kursu. Zajęcia odbywają się po południu w soboty i trwają 6 tygodni.