Transport morski kojarzony jest przede wszystkim z przewozem towarów. Tymczasem w ostatnim okresie można zauważyć znaczne ożywienie sektora przewozów pasażerskich. Dotyczy to szczególnie rejsów wycieczkowych, które znajdują coraz większą grupę klientów

Pomimo zawirowań w światowej gospodarce, wydaje się, że rynek regularnych przewozów pasażerskich w Polsce nie załamał się. Jak wynika z podsumowań opublikowanych przez głównych armatorów, w ubiegłym roku zanotowano spadki, jednak na tle tych w innych segmentach rynku (choćby lotniczego) nie są one aż tak poważne. Najbardziej zauważalny spadek w przewozach regularnych dotyczył przewozu autobusów wraz z pasażerami. W przypadku Unity Line wynosił on aż 28,4 proc.
Tak duża zmiana miała bez wątpienia wpływ na całkowity wynik, który zamknął się spadkiem wysokości około 7 proc. Jednak problem zmniejszania się przewozów promem autokarów zauważalny był już w latach poprzednich, kiedy to również z roku na rok ubywało tego typu pasażerów, choć spadki te nie były aż tak gwałtowne. Tendencja ta jest związana z tym, że tanie linie lotnicze na całym rynku autokarowym odbierają część klientów. Na tę ogólną tendencję nałożyły się zmniejszony ruch Polaków do i z pracy oraz związana z kryzysem ogólnie mniejsza ruchliwość turystów.

Jednak ogólne wyniki finansowe nie były tak złe, jak niektórzy przypuszczali. - Rok 2007 był rekordowy dla naszej firmy. Sądziliśmy, że zyski w 2008 roku będą niższe, między innymi ze względu na ekstremalnie wysokie ceny ropy w tym okresie oraz z powodu niezwykle wysokich wartości inwestycji prowadzonych przez nas w minionych latach. Bardzo cieszymy się, oczywiście, z przekroczenia prognoz. Jest kilka czynników, które uzasadniają tak dobry wynik. Jednym z nich jest fakt, że [...]

Pomimo zawirowań w światowej gospodarce, wydaje się, że rynek regularnych przewozów pasażerskich w Polsce nie załamał się. Jak wynika z podsumowań opublikowanych przez głównych armatorów, w ubiegłym roku zanotowano spadki, jednak na tle tych w innych segmentach rynku (choćby lotniczego) nie są one aż tak poważne. Najbardziej zauważalny spadek w przewozach regularnych dotyczył przewozu autobusów wraz z pasażerami. W przypadku Unity Line wynosił on aż 28,4 proc.
Tak duża zmiana miała bez wątpienia wpływ na całkowity wynik, który zamknął się spadkiem wysokości około 7 proc. Jednak problem zmniejszania się przewozów promem autokarów zauważalny był już w latach poprzednich, kiedy to również z roku na rok ubywało tego typu pasażerów, choć spadki te nie były aż tak gwałtowne. Tendencja ta jest związana z tym, że tanie linie lotnicze na całym rynku autokarowym odbierają część klientów. Na tę ogólną tendencję nałożyły się zmniejszony ruch Polaków do i z pracy oraz związana z kryzysem ogólnie mniejsza ruchliwość turystów.

Jednak ogólne wyniki finansowe nie były tak złe, jak niektórzy przypuszczali. - Rok 2007 był rekordowy dla naszej firmy. Sądziliśmy, że zyski w 2008 roku będą niższe, między innymi ze względu na ekstremalnie wysokie ceny ropy w tym okresie oraz z powodu niezwykle wysokich wartości inwestycji prowadzonych przez nas w minionych latach. Bardzo cieszymy się, oczywiście, z przekroczenia prognoz. Jest kilka czynników, które uzasadniają tak dobry wynik. Jednym z nich jest fakt, że [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl