Polskie drogi podziurawione są jak szwajcarski ser. Ich stan ma olbrzymi wpływ na rozwój turystyki, bo trudno zapraszać turystów w regiony, gdzie nie można dojechać. Ten stan rzeczy mogą zmienić dotacje i inne subwencje z Unii Europejskiej

Polskie drogi podziurawione są jak
szwajcarski ser. Ich stan ma olbrzymi wpływ na rozwój turystyki, bo
trudno zapraszać turystów w regiony, gdzie nie można dojechać. Ten stan
rzeczy mogą zmienić dotacje i inne subwencje z Unii Europejskiej W latach 2004-2006 był to Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT). W obecnym okresie programowania budżetowego wsparcie transportu odbywa się w ramach największego w historii UE Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ).
Budżet UE w latach 2007-2013
Na inwestycje transportowe w Polsce dofinansowywane z Unii Europejskiej w latach 2007 - 2013 przewidziano kwotę 19,4 mld euro, z czego ponad 11 mld euro przeznaczonych jest na budowę i modernizację dróg, a blisko 5 mld euro - na rozwój transportu kolejowego. Transport otrzymał największe wsparcie spośród pozostałych sektorów skupionych w PO IiŚ.
Ma być szybciej...
Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T (trans - European Transport Network) wybudowane będą autostrady, obwodnice, drogi ekspresowe. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach między dużymi miastami w kraju, a także przebudowę nawierzchni dróg międzynarodowych. Zmodernizowane sieci transportowe, jak też budowa nowych, odgrywają istotną rolę w rozwoju spójności terytorialnej. Ponadto stanowią podstawowe, obok infrastruktury noclegowej, zaplecze dla rozwoju turystyki zarówno krajowej jak i zagranicznej. Rozbudowa sieci drogowych wpływa na wzrost atrakcyjności terenów dotychczas biedniejszych, które zwykle posiadają słabe połączenia z innymi częściami kraju. Skrócenie czasu przejazdu znacznie podnosi ich atrakcyjność i stwarza większe możliwości umieszczenia ich w ofercie turystycznej.

Polskie drogi podziurawione są jak
szwajcarski ser. Ich stan ma olbrzymi wpływ na rozwój turystyki, bo
trudno zapraszać turystów w regiony, gdzie nie można dojechać. Ten stan
rzeczy mogą zmienić dotacje i inne subwencje z Unii Europejskiej W latach 2004-2006 był to Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT). W obecnym okresie programowania budżetowego wsparcie transportu odbywa się w ramach największego w historii UE Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ).
Budżet UE w latach 2007-2013
Na inwestycje transportowe w Polsce dofinansowywane z Unii Europejskiej w latach 2007 - 2013 przewidziano kwotę 19,4 mld euro, z czego ponad 11 mld euro przeznaczonych jest na budowę i modernizację dróg, a blisko 5 mld euro - na rozwój transportu kolejowego. Transport otrzymał największe wsparcie spośród pozostałych sektorów skupionych w PO IiŚ.
Ma być szybciej...
Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T (trans - European Transport Network) wybudowane będą autostrady, obwodnice, drogi ekspresowe. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach między dużymi miastami w kraju, a także przebudowę nawierzchni dróg międzynarodowych. Zmodernizowane sieci transportowe, jak też budowa nowych, odgrywają istotną rolę w rozwoju spójności terytorialnej. Ponadto stanowią podstawowe, obok infrastruktury noclegowej, zaplecze dla rozwoju turystyki zarówno krajowej jak i zagranicznej. Rozbudowa sieci drogowych wpływa na wzrost atrakcyjności terenów dotychczas biedniejszych, które zwykle posiadają słabe połączenia z innymi częściami kraju. Skrócenie czasu przejazdu znacznie podnosi ich atrakcyjność i stwarza większe możliwości umieszczenia ich w ofercie turystycznej.
Z 15 priorytetów planowane wydatki w obszarze transportu przedstawiają się następująco: Priorytet 6: Drogowa i lotnicza sieć TEN-T - 10 548,3 mln euro (w tym 8 802,4 mln euro z Funduszu Spójności - FS) Priorytet 7: Transport przyjazny środowisku - 12 062,0 mln euro (w tym 7 676,0 mln euro z FS) Priorytet 8: Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe - 3 465,3 mln euro (w tym 2 945,5 mln euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego EFRR) Priorytet 14: Pomoc techniczna - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - 220,9 mln euro (w tym 187,8 mln euro z EFRR) Priorytet 15: Pomo
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl