W ciągu pierwszych sześciu miesięcy
do Komisji Ochrony Praw Pasażerów
w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wpłynęło 614 skarg od pasażerów. Najwięcej
(74 proc.) skarg dotyczyło "tanich" linii lotniczych: najczęściej pasażerowie skarżyli się na odwołanie lotu - 363, na znaczne opóźnienie lotu - 45 pasażerów, zaś na odmowę przyjęcia na pokład samolotu - 27 podróżnych. Pozostałe sprawy dotyczyły m.in. opieki nad nieletnimi pasażerami, bagażu, niewykorzystanych biletów oraz rezerwacji. Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej nr 261/2004/WE Komisja Ochrony Praw Pasażerów - działająca przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego - zajmuje się rozpatrywaniem indywidualnych skarg pasażerów na przewoźników lotniczych naruszających ich prawa w przypadku: odwołania lotu, znacznego opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia ich na pokład. Komisja rozpatruje skargi po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.
do Komisji Ochrony Praw Pasażerów
w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wpłynęło 614 skarg od pasażerów. Najwięcej
(74 proc.) skarg dotyczyło "tanich" linii lotniczych: najczęściej pasażerowie skarżyli się na odwołanie lotu - 363, na znaczne opóźnienie lotu - 45 pasażerów, zaś na odmowę przyjęcia na pokład samolotu - 27 podróżnych. Pozostałe sprawy dotyczyły m.in. opieki nad nieletnimi pasażerami, bagażu, niewykorzystanych biletów oraz rezerwacji. Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej nr 261/2004/WE Komisja Ochrony Praw Pasażerów - działająca przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego - zajmuje się rozpatrywaniem indywidualnych skarg pasażerów na przewoźników lotniczych naruszających ich prawa w przypadku: odwołania lotu, znacznego opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia ich na pokład. Komisja rozpatruje skargi po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.