
autorka jest prawnikiem, administratywistą, wykładowcą w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy,
opublikowała wiele artykułów z zakresu m.in. prawa w turystyce i rekreacji, administracji i prawa międzynarodowego; współpracuje z Kancelarią Adwokacką Artura Jezierskiego
Po dwóch latach forsowania próby naprawy turystycznych paragrafów - udało się uchwalić 29 kwietnia 2010 roku Ustawę o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń. W międzyczasie projekty naprawy przepisów przechodziły liczne metamorfozy. Ustawa to jednak nie koniec, bo nowelizacja nie jest w stanie załatwić wszystkich problemów kompleksowo. Przyjrzyjmy się wybranym zmianom, które wejdą w życie za 3 miesiące od ich ogłoszenia, i poznajmy, jaki cel przyświecał ich autorom.
Cudzoziemiec z oddziałem
Możliwość oferowania usług turystycznych przez zagranicznych przedsiębiorców za pośrednictwem agentów turystycznych będzie dopuszczalna pod warunkiem posiadania przez takiego przedsiębiorcę oddziału w Polsce. Takie rozwiązanie umożliwi skuteczny nadzór nad działalnością gospodarczą oraz zapewni dochodzenie roszczeń przed polskimi sądami. Z tego obowiązku wyłączono przedsiębiorców zagranicznych posiadających siedzibę na terytorium państwa członkowskiego UE, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.
Piloci i przewodnicy
Do nowych zadań przewodnika turystycznego będzie należała opieka nad turystami. Jej zakres ma wynikać jednak z umowy zawartej z turystą. Z kolei dodatkowym zadaniem pilota wycieczek będzie udzielenie turystom podstawowych informacji praktycznych i krajoznawczych dotyczących odwiedzanego kraju i miejsca.
Mniej formalności
Do kierowania biurem podróży nie będzie potrzebna m.in. roczna praktyka w obsłudze turystów oraz ukończone studia wyższe z zakresu turystyki i rekreacji, prawa, ekonomii lub zarządzania i marketingu. Rezygnacja z ustawowo określonych wymagań kwalifikacyjnych do kierowania działalnością biura podróży ma służyć ograniczeniu formalności obciążających organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.
Zabezpieczenia finansowe
Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny będzie mógł wybrać sposób zabezpieczenia finansowego. Będzie mógł to uczynić [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl