W 2009 roku wszystko się zmieniło. Globalny kryzys gospodarczy, który rozpoczął się jesienią 2008 r. i trwa do dziś, całkowicie przeobraził branżę hotelarską – zmianom nie oparł się żaden z jej obszarów. Mówi o tym najnowszy raport firmy Amadeus pt. Odkrywając przyszłość: nowe wskazówki dla hoteli na rok 2010 i lata następne (ang. Invent the future: the new normal for hotels in 2010 and beyond). Oto wybrane jego fragmenty.

Choć kryzys finansowy stanowił główny powód zmian, nie był on jednak jedyną ich przyczyną. Znaczenie miały również inne czynniki – trendy, które bezpośrednio wpłynęły na marketing, funkcjonowanie i dochody firm hotelarskich. Należały do nich: – Upowszechnienie społecznościowych witryn internetowych oraz świadomości ich wpływu na wybór hoteli; – Ogromny wzrost ruchu w sieci, stwarzający niebezpieczne obciążenia dla systemów rezerwacyjnych i współdziałających z nimi rozwiązań, z czego wynikła konieczność inwestycji w rozbudowę serwerów i sieci; – Ekspansja na Bliski Wschód i do Afryki, wymagająca natychmiastowych inwestycji w systemy, infrastrukturę i dostosowanie procesów; – Wzrost wymagań turystów (których znaczenie rośnie wobec spadku liczby podróży służbowych) w stosunku do oferty hoteli oraz zawartości merytorycznej i funkcjonalnej ich witryn internetowych; – Rosnące oczekiwania gości w stosunku do wyposażenia technicznego pokoi – telewizory LCD, kanały HDTV, złącza dla urządzeń rozrywkowych itd.; – Coraz większa świadomość ekologiczna i wrażliwość operatorów hoteli na koszty mediów; – Wzrost nacisku marek hotelowych na szybkie wdrażanie promocji, rozumienie trendów i analizowanie danych.
Jak było
W minionej dekadzie zarówno hotele, jak i ich goście stali się bardziej wrażliwi na wzaj [...]

Choć kryzys finansowy stanowił główny powód zmian, nie był on jednak jedyną ich przyczyną. Znaczenie miały również inne czynniki – trendy, które bezpośrednio wpłynęły na marketing, funkcjonowanie i dochody firm hotelarskich. Należały do nich: – Upowszechnienie społecznościowych witryn internetowych oraz świadomości ich wpływu na wybór hoteli; – Ogromny wzrost ruchu w sieci, stwarzający niebezpieczne obciążenia dla systemów rezerwacyjnych i współdziałających z nimi rozwiązań, z czego wynikła konieczność inwestycji w rozbudowę serwerów i sieci; – Ekspansja na Bliski Wschód i do Afryki, wymagająca natychmiastowych inwestycji w systemy, infrastrukturę i dostosowanie procesów; – Wzrost wymagań turystów (których znaczenie rośnie wobec spadku liczby podróży służbowych) w stosunku do oferty hoteli oraz zawartości merytorycznej i funkcjonalnej ich witryn internetowych; – Rosnące oczekiwania gości w stosunku do wyposażenia technicznego pokoi – telewizory LCD, kanały HDTV, złącza dla urządzeń rozrywkowych itd.; – Coraz większa świadomość ekologiczna i wrażliwość operatorów hoteli na koszty mediów; – Wzrost nacisku marek hotelowych na szybkie wdrażanie promocji, rozumienie trendów i analizowanie danych.
Jak było
W minionej dekadzie zarówno hotele, jak i ich goście stali się bardziej wrażliwi na wzaj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl