Już nie wycieczki „szyte na miarę”, ale pokoje w hotelach wyposażone tak, aby odpowiadały
gustom konkretnego klienta, a więc na przykład z ulubioną whisky w barku, solami do kąpieli
czy płytami CD – to, co dziś wydaje się marzeniem, już wkrótce może stać się rzeczywistością,
prognozują autorzy Raportu Światowych Trentów w Podróżach, przygotowanego na zlecenie
targów ITB w Berlinie.
Hotele typu smart, mogą stać się jednym z sześciu
typów hoteli przyszłości – twierdzi Vanessa
Borkmann, menadżer projektu w niemieckim
Fraunhofer IAO Institute, która zajmuje się tym
zagadnieniem od kilku lat. Pozostałe z nich to
hotele modułowe dla turystów o skromniejszych finansach,
obiekty „avant-garde” dla osób lubiących być „trendy”, hotele
dla klasy średniej, placówki wellnessowe dla preferujących
zdrowy styl życia i hotele „społecznościowe” (community
hotels) nastawione na dwie kategorie gości – podróżników
o specyficznym kulturalnym backgroundzie i szukających
kontaktów z innymi.
Te ostatnie mogą być „profilowane” dzięki stałemu monitorowaniu
tworzących się na forach społecznościowych online
grupach zainteresowań. Obserwacja ich gustów, preferencji, zachowań
może doprowadzić, sugeruje Borkmann, do znaczących
zmian w systemie obsługi klientów hotelowych, zmierzających
w kierunku większej indywidualizacji oferty. W rezultacie hotelowy
gość będzie mógł, jak już pisaliśmy na wstępie, wybrać
sobie na czas pobytu ulubione płyty z muzyką, ustalić stałą
tempera [...]
gustom konkretnego klienta, a więc na przykład z ulubioną whisky w barku, solami do kąpieli
czy płytami CD – to, co dziś wydaje się marzeniem, już wkrótce może stać się rzeczywistością,
prognozują autorzy Raportu Światowych Trentów w Podróżach, przygotowanego na zlecenie
targów ITB w Berlinie.
Hotele typu smart, mogą stać się jednym z sześciu
typów hoteli przyszłości – twierdzi Vanessa
Borkmann, menadżer projektu w niemieckim
Fraunhofer IAO Institute, która zajmuje się tym
zagadnieniem od kilku lat. Pozostałe z nich to
hotele modułowe dla turystów o skromniejszych finansach,
obiekty „avant-garde” dla osób lubiących być „trendy”, hotele
dla klasy średniej, placówki wellnessowe dla preferujących
zdrowy styl życia i hotele „społecznościowe” (community
hotels) nastawione na dwie kategorie gości – podróżników
o specyficznym kulturalnym backgroundzie i szukających
kontaktów z innymi.
Te ostatnie mogą być „profilowane” dzięki stałemu monitorowaniu
tworzących się na forach społecznościowych online
grupach zainteresowań. Obserwacja ich gustów, preferencji, zachowań
może doprowadzić, sugeruje Borkmann, do znaczących
zmian w systemie obsługi klientów hotelowych, zmierzających
w kierunku większej indywidualizacji oferty. W rezultacie hotelowy
gość będzie mógł, jak już pisaliśmy na wstępie, wybrać
sobie na czas pobytu ulubione płyty z muzyką, ustalić stałą
tempera [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl