Co roku pojawiają się nowe biura, gotowe organizować wyjazdy typu zielone szkoły. Ale choć ten rynek wydaje się atrakcyjny, wcale nie jest łatwy. Klient jest coraz bardziej wymagający, a konkurencja coraz ostrzejsza, zwłaszcza że pieniądze do wzięcia są naprawdę spore.

O tym, że utrzymać się nie jest łatwo świadczy fakt, że wiele z biur próbujących działalności w tym segmencie rezygnuje równie szybko, jak się na to zdecydowało. – Bo jeśli ktoś zamierza obsłużyć 1500 czy 2000 osób to już po jednym sezonie zobaczy, że koszty przewyższają zyski – mówi się Robert Lubomski, właściciel biura Lubatur z Będzina. Dodatkowo rynek jest też zróżnicowany w zależności od regionu. Inaczej wygląda na Śląsku, inaczej już w sąsiedniej Małopolsce czy na Mazowszu. Śląsk, jako teren uznany za zagrożony ekologicznie, oferuje specjalne dopłaty z Funduszu Ochrony Środowiska do zielonych szkół. Dostaje je każdy 10-latek. Fakt, że w grę wchodzą publiczne pieniądze powoduje, że organizatorzy takich wyjazdów często muszą stawać do przetargu na ich realizację.
Organizator z przetargu
Są biura, dla których zielone szkoły to główna specjalizacja. Jak np. Lubatur z Będzina. – Na Śląsku już wrosło w tradycję, że w II klasie dziecko idzie do pierwszej komunii, a w trzeciej wyjeżdża na zieloną szkołę – śmieje się Robert Lubomski. – Bo właśnie wtedy uczeń, jeden raz w czasie całej edukacji, dostaje dopłatę do takiego wyjazdu, 170 złotych. Z tego względu Śląsk jest bardzo atrakcyjny dla organizatorów zielonych szkół. Ale przy ich organizacji są też dodatkowe obostrzenia: wyjazd musi trwać minimum 14 dni i zawierać program profilaktyki ekologicznej. Więc podczas gdy w innych regionach uczniowie wyjeżdżają zwykle na 5 – 7 dni, to śląskie dzieci spędzają na zielonej szkole dwa lub nawet trzy tygodnie. Przy organizowaniu dużego wyjazdu, [...]

O tym, że utrzymać się nie jest łatwo świadczy fakt, że wiele z biur próbujących działalności w tym segmencie rezygnuje równie szybko, jak się na to zdecydowało. – Bo jeśli ktoś zamierza obsłużyć 1500 czy 2000 osób to już po jednym sezonie zobaczy, że koszty przewyższają zyski – mówi się Robert Lubomski, właściciel biura Lubatur z Będzina. Dodatkowo rynek jest też zróżnicowany w zależności od regionu. Inaczej wygląda na Śląsku, inaczej już w sąsiedniej Małopolsce czy na Mazowszu. Śląsk, jako teren uznany za zagrożony ekologicznie, oferuje specjalne dopłaty z Funduszu Ochrony Środowiska do zielonych szkół. Dostaje je każdy 10-latek. Fakt, że w grę wchodzą publiczne pieniądze powoduje, że organizatorzy takich wyjazdów często muszą stawać do przetargu na ich realizację.
Organizator z przetargu
Są biura, dla których zielone szkoły to główna specjalizacja. Jak np. Lubatur z Będzina. – Na Śląsku już wrosło w tradycję, że w II klasie dziecko idzie do pierwszej komunii, a w trzeciej wyjeżdża na zieloną szkołę – śmieje się Robert Lubomski. – Bo właśnie wtedy uczeń, jeden raz w czasie całej edukacji, dostaje dopłatę do takiego wyjazdu, 170 złotych. Z tego względu Śląsk jest bardzo atrakcyjny dla organizatorów zielonych szkół. Ale przy ich organizacji są też dodatkowe obostrzenia: wyjazd musi trwać minimum 14 dni i zawierać program profilaktyki ekologicznej. Więc podczas gdy w innych regionach uczniowie wyjeżdżają zwykle na 5 – 7 dni, to śląskie dzieci spędzają na zielonej szkole dwa lub nawet trzy tygodnie. Przy organizowaniu dużego wyjazdu, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl