
Za zaletę studiów uważam prze de wszystkim kontakty z ludźmi z branży, większość moich kolegów z roku pracuje w turystyce i zdarza się, że współpracujemy ze sobą. Wiedza, którą można zdobyć na studiach turystycznych, jest bardzo szeroka – od podstaw ekonomii, rachunkowości, marketingu po zajęcia z agroturystyki, turystyki kwalifikowanej, gier i zabaw czy historii architektury i sztuki. Na studiach brakowało praktycznych zajęć z systemów rezerwacyjnych oraz większej liczby przedmiotów prowadzonych w językach obcych (w końcu języki w turystyce to podstawa). Podczas studiów i po nich zdobyłam uprawnienia pilota wycieczek, instruktora żeglarstwa, ukończyłam studia podyplomowe na SGH z marketingu internetowego oraz kurs na webmastera. Studia nie są niezbędne do pracy w branży, wiedzę i doświadczenie można zdobyć samodzielnie. Są one jednak dobrą bazą do dalszego rozwoju.
Katarzyna Turowicz
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW – Zarządzanie i Marketing w turystyce. Biuro Turystyczne Kliwer-Szkoła Żeglarstwa

Szkoły turystyczne uczą jak tworzyć własny biznes
Szkoły turystyczne są bardzo potrzebne. Rynek turystyczny jest bardzo specyficznym rynkiem, a ludzie pracujący w turystyce muszą być otwarci, kreatywni, komunikatywni. Szeroka gama przedmiotów z zakresu marketingu, ekonomii, duży nacisk na naukę języków obcych (min. dwóch) a także przedmioty zawodowe oraz ćwiczenia m.in. z zakresu obsługi klienta sprawiają, że absolwenci szkół turystycznych doskonale radzą sobie na rynku pracy. Szkoły turystyczne uczą postawy proaktywnej, szkolą menadżerów, uczą jak otworzyć własny biznes.
Dorota Jaskulska
Absolwent [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl