Jak powinno wyglądać prawdziwe e-biuro prasowe?

Andrzej Glapiak,

od października 2005 roku jest PR manager w portalu turystycznym easygo.pl. Wcześniej, od marca do października 2005 roku pełnił funkcję PR managera w portalu turystycznym Wakacje.pl. W latach 2000-2005 tworzył i zarządzał strukturami Public Relations w Grupie DGT (producent i dostawca cyfrowych systemów teleinformatycznych). W latach 1998-2000 pracował jako dziennikarz w Radiu Gdańsk i współpracował z prasą drukowaną. Skończył studia na Uniwersytecie Gdańskim na kierunkach dziennikarstwo i pedagogika społeczna.






W turystyce, zwłaszcza internetowej, wirtualne biuro prasowe to coś więcej niż platforma wymiany informacji o firmie i jej działalności na linii firma - media. Zamknięte czy ograniczone obszary dla wybranej (zalogowanej) grupy odbiorców nie mają tu sensu. Podróżowanie to przecież realizacja marzeń każdego człowieka, nie tylko dziennikarza.




Każdy zatem chce dowiedzieć się jak najwięcej o samej wycieczce, ale także o jej organizatorze lub sprzedawcy. Stąd biura prasowe najważniejszych portali turystycznych w kraju to raczej otwarte przestrzenie do szerokiego i samodzielnego czerpania informacji o firmie, jej sukcesach i zdarzeniach rynkowych. To miejsce pozyskiwania informacji o branży, tendencjach rynkowych, zachowaniach naszych rodaków. To szansa na odnalezienie medialnego feedbacku o całej branży i naszym sprzedawcy. W końcu, co miłe i sympatyczne, sposobność poznania twarzy osób pracujących po drugiej stronie monitora, a także poczytania refleksji klientów na temat firmy i jej działalności.




Ilu specjalistów od PR spotkamy po drodze, tyle usłyszymy opcji o konieczności, takiego, a nie innego, zorganizowania naszego biura prasowego. Niezależnie od wyniku dyskusji o formie, najważniejsze jest, aby odpowiedzieć sobie i organizacji, którą wizerunkowo przyjdzie nam reprezentować, na podstawowe pytania. Które elementy z naszego życia codziennego są dla otoczenia ważne i interesujące, które chcemy upublicznić i w jaki sposób chcemy to zrobić?




Jednym ze sposobów jest zakup gotowej aplikacji. Nie będę opisywał konkretnych, bo na rynku jest klika dobrych i sprawdzonych rozwiązań. Wystarczy zajrzeć do internetu. Oprócz dobrej organizacji, mają dodatkowe plusy, np. aplikację do automatycznego osadzania komunikatów prasowych z naszego firmowego centrum prasowego w medialnej platformie producenta tego oprogramowania. Można więc w szybki i łatwy sposób pozyskać wielu dodatkowych odbiorców naszych aktualności. Jest jednak też poważny minus tego rozwiązania. Cena. To zazwyczaj wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych za sam panel i dodatkowo, stały comiesięczny abonament za dodatkowe usługi. Czy warto? W moim przekonaniu i w tej branży nie. Praca dobrych programistów, którzy zbudują dla nas własną aplikację, i specjalisty od PR, który zadba o jej bieżącą treść, będzie dużo tańsza. A jeśli dołożymy do tego "konieczność" osobistego budowania relacji z mediami (a nie tylko poprzez pośredników), będzie też bardziej efektywna.




Internetowe centrum prasowe firmy to osobny serwis tematyczny poświęcony w całości...

Wydanie: 1/2008, PUBLIC RELATIONS
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail