Sindbad planuje ekspansję

rt_2008_07-79.jpgWedług Ryszarda Wójcika - właściciela PBP Sindbad - sekretem długiej i pomyślnej obecności jego firmy na rynku przewozów autokarowych jest... umiejętność liczenia. Prestiż i wizerunek firmy też odgrywają pewną rolę, ale - jak w każdym przedsiębiorstwie - najważniejszy jest rachunek ekonomiczny


Ryszard Wójcik, właściciel i prezes obchodzącego w tym roku 25. rocznicę istnienia Prywatnego Biura Podróży Sindbad z Opola, zaczynał pracę zawodową na progu lat 80. Funkcja referenta ds. turystyki krajowej w państwowej firmie nie była jednak ani szczytem marzeń, ani ambicji dla tego absolwenta wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Kiedy zatem w roku 1983 pojawiła się okazja założenia własnej firmy, Ryszard Wójcik skorzystał z niej z entuzjazmem.


Kolonie i pośrednictwo wizowe

Początkowo PBP Sindbad zajmowało się organizacją krajowego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Prowadzenie tego typu działalności w owych czasach wymagało niezłych umiejętności ekwilibrystycznych. - Podpisanie jakiejkolwiek umowy na korzystanie z kwater i noclegów wymagało pośrednictwa firm państwowych. Firma prywatna nie mogła podpisywać z właścicielami kwater samodzielnych umów i musiała się dzielić marżą z państwowym pośrednikiem - wspomina dziś z uśmiechem Wójcik. Przez następne kilka lat Sindbad, nie mogąc organizować wyjazdów zagranicznych, sprzedawał oferty organizatorów turystyki zagranicznej jako agent. W połowie lat 80. Sindbad zajął się pośrednictwem wizowym, co przy rosnącym zapotrzebowaniu i luzowaniu polityki paszportowej przez ostatnie rządy PRL-u przyniosło firmie nie tylko pieniądze, ale i zajęcie znacznego kawałka tego rynku. Na początku lat 90. Sindbad stał się bowiem największym pośrednikiem wizowym na terenie Polski.

rt_2008_07-74.jpg

Autokarem na podbój Europy

Na początku lat 90. Polacy ruszyli na podbój Europy i zaczęli nadrabiać braki w podróżowaniu, zarówno w celach zarobkowych, jak i na wakacje. Sindbad, mając już doświadczenie w organizacji wyjazdów wypoczynkowych w Polsce, uruchomił wahadłowe połączenia na najpopularniejszych kierunkach: do Chorwacji, Grecji i Hiszpanii. Na początku biuro wynajmowało autokary od...

Wydanie: 3/2008, SYLWETKA FIRMY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail