Polak szuka w internecie

Firma Google przedstawiła raport 
z badania, w którym zapytano polskich internautów o ich opinie,
na temat internetu i jego roli w procesie zakupu usług turystycznych.
Interpretując wyniki badań, można zauważyć, że polski internauta turysta jest coraz bardziej wymagający,
świadomie i aktywnie poszukuje, porównuje i wybiera oferty turystyczne. Przed podjęciem decyzji korzysta
z wyszukiwarek i przegląda
przynajmniej po kilka stron internetowych.
Badanie pokazało wiele tendencji nakreślających profil współczesnego internauty turysty. Pierwsza z nich dotyczy czynności wykonywanych za pomocą internetu. Internauci turyści coraz częściej decydują się na zakupy internetowe
- aż 29 proc. badanych zadeklarowało nabywanie usług turystycznych online,
co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych w stosunku do roku 2006. Respondenci poszukiwali też w internecie miejsc turystycznych (86 proc.), czytali opinie na temat usług turystycznych
(78 proc.) i porównywali ceny (71 proc.). Więcej niż jedna trzecia badanych
(40 proc) dokonuje przez internet
wstępnej rezerwacji.
Czołówkę najczęściej poszukiwanych
w internecie produktów
i usług turystycznych zarówno w 2006,
jak i w 2007 r. stanowiły hotele
i zakwaterowanie (63 proc.), domy wypoczynkowe (55 proc.) oraz usługi kolejowe (54 proc.).



Wydanie: 3/2008, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail