Koniec biur podróży?

Świat jest jak globalna wioska,
mówił Marshall McLuhan.
Jego aforyzm spr dzięki
elektronicznym środkom
komunikacji, które pozwalają czuć,
że dowolne miejsce na ziemi jest po prostu na wyciągnięcie ręki.
Oczywiste jest, że fundamentalne zmiany dotykają także
branży turystycznej.


Jej obecne mechanizmy, zależności i reguły - nieporównywalne do tych obowiązujących jeszcze
niedawno - stale ewoluują i trudno jest powiedzieć, jak będą wyglądać w najbliższej nawet przyszłości.
Jednym z kontrowersyjnych
zagadnień jest przyszłość biur podróży (w ich obecnym rozumieniu).


Można bowiem zaryzykować tezę,
że zmieni się zupełnie ich funkcja lub staną się one... niepotrzebne.
űe ich funkcje przejmą inni gracze na linii touroperator, przewoźnik,
system elektroniczny, klient. Że - ostatecznie - biura podróży staną się zbędnym pośrednikiem, a główną rolę odgrywać będą globalne systemy dystrybucji (GDS), dla których może to być naturalna droga rozwoju. Poprosiliśmy o skomentowanie tych przewidywań producentów i dystrybutorów systemów elektronicznych. W następnym numerze
"RYNKU TURYSTYCZNEGO" oddamy głos przewoźnikom oraz najbardziej zainteresowanym - czyli biurom podróży. Zapraszamy do dyskusji.y
Dawid Zaraziński




Marcin Pilarski,

Country Manager Poland,
Galileo by Travelport





Przy obowiązującym obecnie modelu branży turystycznej biura podróży stanowią jedną z czterech grup podstawowych graczy na rynku, pełniąc rolę detalisty. Co istotne, w wielu miejscach na świecie klienci wciąż pragną aranżować podróże przy współudziale drugiego człowieka, jeśli nie bezpośrednio to przynajmniej za pomocą telefonu. Dla systemów GDS agenci turystyczni pozostają więc nadal ważnym kanałem dystrybucji. I zwracamy wiele uwagi na to, aby nasze propozycje skierowane do biur podróży pomagały im budować naprawdę różnorodne, bogate i nowoczesne produkty turystyczne.


Uwzględniając jednak rewolucyjne zmiany, jakie zachodzą na rynku (wystarczy wspomnieć wprowadzenie wyłącznie biletów elektronicznych czy lawinowy wysyp portali internetowych oferujących pełną gamę usług turystycznych) bezsprzecznie rola biur podróży ewoluuje. Już teraz przestały one być tylko pośrednikiem między technologiczną infrastrukturą turystyczną a klientem końcowym, stając się jednym z podstawowych źródeł i dostawców tzw. inteligentnej informacji turystycznej.


Agenci, którzy zrozumieli to odpowiednio wcześniej i szybko zaadoptowali się do obecnych tendencji rynkowych, już zyskali przewagę nad biurami charakteryzującymi się wyłącznie tradycyjnym podejściem "sprzedawcy" usług turystycznych. Bowiem w dobie wszechobecnej informacji, która przy tym często jest niezmiernie rozproszona, właśnie zdolność szybkiego dostarczenia skrojonej na miarę potrzeb klienta oferty spełniającej wszystkie potrzeby okazuje się wręcz bezcenna.

Wydanie: 5/2008, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail