Outsourcing obsługi klienta w firmach turystycznych

Znaczenie profesjonalnej obsługi klienta we współczesnej gospodarce ma kluczowe znaczenie dla przetrwania i rozwoju firmy w każdej branży. Bez względu na to, czy żyjemy w czasie szalonego prosperity, czy głębokiego kryzysu ekonomicznego nasze działania muszą być skupione na kliencie i jego oczekiwaniach. Branża turystyczna nie jest tu żadnym wyjątkiem

rt_2008_12-10.jpg

Współczesny konsument - turysta podróżuje znacznie chętniej i przeznacza na ten cel więcej pieniędzy. Chce być szybko i dokładnie poinformowany na temat aktualnej, możliwie maksymalnie spersonalizowanej, oferty. Klient chce czuć, że proponowane mu produkty są przeznaczone specjalnie dla niego. Ma także potrzebę sprawnego, kompetentnego i osobistego kontaktu z usługodawcą. A naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów wychodzą firmy outsourcingowe, które dawno temu przestały być organizacjami call/contact center, a stały się partnerami wspierającymi obsługę całych procesów związanych z komunikacją i obsługą klienta (BPO).


Dobry kontakt z klientem

Firmy outsourcingowe zapewniają przede wszystkim elastyczność działania. Korzyści, wynikające z wydzielenia zadań do partnera zewnętrznego, wydają się być oczywiste. Sezonowość branży turystycznej w jednoznaczny sposób narzuca konieczność mniejszych lub większych modyfikacji skali zasobów wykorzystywanych do komunikacji z klientem - więcej w sezonach, mniej poza okresami urlopowymi. Outsourcingowi bardzo rzadko podlega całość komunikacji z klientami. Najczęściej firmy decydują się na outsourcing usług call/contact center tylko w obszarze działań polegających na aktywnym kontakcie z klientami (np. aktywna sprzedaż w modelu telemarketingowym), pozostawiając główne zadania obsługowe u siebie. Typowe projekty outsourcowane to: weryfikacja baz danych i generowanie leadów, welcome calls, aktywna sprzedaż oraz badania rynku.

Ma to swoje uzasadnienie, gdyż nawet jeśli działania te są elementem szerszej strategii zarządzania relacjami z klientem, to można je w prosty sposób przekazać do realizacji firmie zewnętrznej bez konieczności istotnej integracji obu struktur firmowych. Jednak decydując się na usługi firmy outsourcingowej, należy pamiętać, że im bardziej skomplikowany proces outsourcujemy, im więcej wiedzy czy wsparcia ze strony firmy on wymaga, tym dostosowanie zasobów jest trudniejsze i dłuższe.

Trzeba mieć więc świadomość, że bez względu na cenę elastyczność w zakresie prostych kampanii informacyjnych czy też...

Wydanie: 8/2008, FINANSE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail