Uwzględniamy każdą reklamację

rt_2009_01-16.jpgProf. Andrzej Jacek Blikle,
informatyk, prezes rady nadzorczej A. Blikle sp. z.o.o.


Jaką ofertę firma Blikle przygotowała na Walentynki 2009?

Jak co roku na Walentynki mamy różnego rodzaju serduszka. W tym roku przygotowaliśmy bombonierkę w kształcie serca z pralinkami, serce z piernika, serce z babki piaskowej oraz trzy "torciki dla dwojga" w kształcie serca: Marcello, owocowy i śmietankowy.


Na świecie dużym zainteresowaniem cieszą się podróże kulinarne do różnych zakątków. Gdyby do Polski przybyli turyści z misją nauczenia się naszej kuchni, co podałby Pan na deser?


Oczywiście byłoby to ciasto z makiem. Z tej racji, że mak nie jest na świecie zbyt znany, a ponieważ w niektórych krajach wręcz uważany za narkotyk, nie docenia się jego walorów smakowych. Również w Polsce, w ramach walki z narkomanią, w ciągu ostatnich kilkunastu lat uległ zmianie gatunek uprawianego maku. Turystom zaproponowałbym więc jakieś ciasto makowe lub tort makowy. Poza Polską wyroby makowe nie są rozpowszechnione, a w szczególności są mało znane w krajach frankofońskich i latynoskich.


Który z produktów, od chwili powstania firmy Blikle po czasy współczesne, jest nierozerwalnie z nią związany?


Nie dysponujemy żadnymi zapisami sprzed 140 lat, ale myślę, że pączek. Niewątpliwie jest to legendarny produkt, który towarzyszy nam, odkąd pamiętam, czyli mniej więcej od czasów II wojny światowej. Lukrowany pączek z nadzieniem z dzikiej róży od lat cieszy się uznaniem odwiedzających nas gości. No i oczywiście piernik, historycznie znacznie wcześniejszy od pączka. W średniowieczu nie było jeszcze cukierników, ale byli piernikarze. Oczywiście w miejsce cukru, którego wtedy nie znano, używali miodu.


W chwili obecnej świat zmaga się z kryzysem gospodarczym. Ile razy przechodzę Nowym Światem, w Pana kawiarni jest zawsze tłoczno. Czy Blikle ma tajny plan walki z kryzysem?


űadnego tajnego planu nie mamy. A co do kryzysu, to on już do Polski małymi krokami dochodzi i zaczynają odczuwać jego obecność firmy o wysokiej cenie jednostkowej produktu, więc w pierwszej kolejności rynek mieszkaniowy i branża motoryzacyjna.


Jest Pan pasjonatem narciarstwa. Czy mógłby się Pan podzielić z naszymi czytelnikami swoimi spostrzeżeniami na temat...

Wydanie: 9/2008, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail