Nowy wizerunek Mazowsza

Naszym podstawowym celem jest zbudowanie silnej tożsamości regionalnej, w przypadku Mazowsza nie jest to zadanie łatwe - powiedział marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano strategię promocji województwa mazowieckiego. - Nie jesteśmy bowiem regionem jednolitym kulturowo ani historycznie.


Jednak w moim odczuciu to właśnie ta różnorodność jest naszym bogactwem, które możemy wykorzystać przy budowaniu spójnego, ale nie monotonnego wizerunku - dodał marszałek. Zarząd województwa podjął decyzję o kampaniach wizerunkowej i promocyjnej, które ruszą w drugiej połowie roku. Dotychczasowe logo Mazowsza zastąpione zostanie nowym. Odświeżony logotyp w dalszym ciągu bazuje na napisie - nazwie regionu. Natomiast nowa czcionka stylizowana jest na ręczne pismo. Pierwsza, duża litera ma kształt serca, będącego odzwierciedleniem hasła "Mazowsze - serce Polski". Z kolei kolorystyka nawiązuje do barw narodowych, a jednocześnie podkreśla położenie i znaczenie regionu. Hasło wieńczy kropka, której wymowa oznacza Mazowsze - nic dodać, nic ująć. Zarówno hasło, jak i logo funkcjonować będą w dwóch wersjach językowych (angielskiej i polskiej). - Pierwszy regionalny etap kampanii będzie skierowany do mieszkańców regionu, turystów oraz inwestorów - podkreślił wicemarszałek województwa Ludwik Rakowski. - Będzie to pierwsza na tę skalę promocja województwa mazowieckiego - dodał. Władze Mazowsza zamierzają wykorzystać na ten cel środki unijne. Punktem wyjścia dla planowanych działań jest opracowana na zlecenie urzędu marszałkowskiego przez firmę WYG International Strategia promocji województwa mazowieckiego. Pierwszym krokiem w pracach nad strategią były badania wizerunkowe. Ich analiza wykazała, że Mazowsze jest marką niespójną i niejednorodną. Region postrzegany jest przez pryzmat Warszawy lub reszty województwa. Mimo braku spójności, Mazowsze odbierane jest jednak jako region atrakcyjny, o ogromnym, ale wymagającym odkrycia potencjale. Na potrzeby Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Mazowsze, poza podstawową formą znaku, zostały zaprojektowane piktogramy tematyczne. Będą one wykorzystywane w różnego rodzaju materiałach promocyjnych. W ramach kampanii powstaną także dwie nowe strony internetowe poświęcone turystyce i kulturze na Mazowszu. Podczas konferencji Adam Struzik wyjaśnił również czasowe przyczyny rozpoczęcia kampanii. I tak wiążą się z tym: obchody Roku Chopinowskiego w 2010 r. i 600-lecie Bitwy pod Grunwaldem, a także fakt, że Warszawa będzie miastem goszczącym drużyny piłkarskie podczas mistrzostw Europy w 2012 r.


Wydanie: 12/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail