Optymistyczne ITB

Berlińskie ITB jest imprezą, która w naszej części Europy jest jedną z najważniejszych. Z tego względu jest szczególnie ważna dla naszej branży, pragnącej zaprezentować się na rynkach zagranicznych, szczególnie na kluczowym dla nas rynku niemieckim


Tegoroczna impreza była wyjątkowa, choćby ze względu na niepewną sytuację na rynku, jaka obecnie panuje. Mimo to, a może właśnie dlatego, ilość wystawców oraz odwiedzających nie spadła. W dniach od 11 do 15 marca na targach zaprezentowało się 11 098 wystawców ze 187 krajów (w roku ubiegłym było ich 11 147 ze 186 krajów). Spośród około 11 tys. profesjonalistów, którzy odwiedzili targi, prawie połowę stanowili goście spoza Niemiec (42 proc.). Wystawcy wbrew tendencjom gospodarczym byli raczej nastawieni optymistycznie, choć dało się zauważyć pewne zmiany w decyzjach urlopowych klientów. Jak podają organizatorzy, zdaniem 52 proc. wystawców nastąpi skrócenie podróży przez klientów. Aż 68 proc. wierzy, że przed sezonem osiągną świetne wyniki w sprzedaży ofert last minut. Jak co roku polskie stoisko narodowe zostało zorganizowane przez POT.


W wynajętej hali na powierzchni 1500 mkw. prezentowało się około 130 wystawców. Byli to zarówno przedstawiciele regionów i miast, jak i firmy zawiadujące bazą noclegową oraz touroperatorzy. Regionem partnerskim Pawilonu było województwo pomorskie. Trzeba przyznać, że nasz udział w targach zakończył się kilkoma sukcesami. Jeden z najważniejszych miał miejsce jeszcze przed samą imprezą, kiedy to 3 marca podpisano dokument, w którym Polska została oficjalnym partnerem narodowym ITB w roku 2011. Jest to szczególnie dobry moment, kiedy na rok przed Euro 2012 nasza branża będzie miała okazję zaprezentować się potencjalnym kontrahentom, jak też klientom indywidualnym.

Jak każdy Kraj Partnerski, Polska przygotuje własny program uroczystości otwarcia (odbędzie się ono 8 marca 2011 roku), ponadto nasz kraj będzie miał prawo do zorganizowania szeregu imprez promocyjnych. W tegorocznej edycji polscy wystawcy mieli możliwość wziąć między innymi udział w Wieczorze Polskich Regionów, Wieczorze Polskich Wystawców czy Seminarium dla Regionalnych Organizacji Turystycznych pt.: "Jak dotrzeć do niemieckiego turysty?". Innym ważnym dla branży wydarzeniem było podpisanie przez Prezesa POT Rafała Szmytke i Przewodniczącą Zarządu Deutsche Zentrale für Tourismus (Niemiecka Centrala Turystyki) Petre Hedorfer porozumienia o współpracy pomiędzy obiema narodowymi organizacjami turystycznymi.


Jego głównym celem jest zapewnienie dobrej obsługi dużych imprez sportowych, w tym mistrzostw EURO 2012, choć dotyczy ono również wspólnych działań marketingowych na takich rynkach jak Azja czy Ameryka. Spośród prezentujących się na targach polskich wystawców po raz kolejny sukces odniosła Łódź, a raczej film promujący to miasto wyprodukowany przez Urząd Miasta Łodzi. Zaprezentowany w Berlinie teledysk promocyjny do piosenki "Theo, wir fahr'n nach Lodz" (Theo, jedziemy do Łodzi) zdobył drugą nagrodę w dorocznym, organizowanym na ITB międzynarodowym konkursie Das Goldene Stadttor, w kategorii Turystyka Miejska. Poprzedni film promujący to miasto - "Łódź Miasto Kultury" zdobył w tym samym konkursie pierwsze miejsce.

Na samym stoisku gości witali Kapitan Kultura i łódzka Miss Polonia. W tej formie Łódź pokazuje oblicze miasta związane z modą, filmem i designem. Nietypowych postaci na polskim stoisku było więcej. W części zajmowanej przez Toruń obecny był np. Mikołaj Kopernik. Jak widać można atrakcyjnie pokazać ofertę Polski. Można chyba uznać, że czasy, kiedy w promocji regionów dominowała siermiężność, mamy za sobą. Polskie stoisko w tym roku zdecydowanie mogło się podobać i podobało się, co było widać po dużym ruchu i zainteresowaniu, jakie wzbudzało wśród klientów indywidualnych.




Wydanie: 12/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail