Studenci na praktyki!

Wiosną większość firm rozpoczyna rekrutację studentów na praktyki wakacyjne. Wakacje bowiem to bardzo dobry okres na tego typu aktywność, gdyż pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę zwykle wyjeżdżają na urlopy. Na wielu polskich uczelniach praktyki studenckie stanowią integralną część procesu edukacji obok tradycyjnych form nauczania takich jak ćwiczenia, konwersatoria czy wykłady.


Wiele szkół wyższych do swego programu nauczania wprowadza obowiązkowo określoną liczbę godzin praktyk. - Na naszej uczelni praktyki w wymiarze 120 godzin są obowiązkowe - opowiada Iweta Sykosz, specjalista ds. praktyk w Wyższej Szkole Ekonomicznej ALMAMER. - Studentom oferujemy możliwości ich odbycia w różnych firmach, np. w biurach podróży, hotelach, bankach czy urzędach - dodaje. - Nasi studenci mogą dokonać wyboru miejsca praktyk z naszej oferty lub mogą znaleźć sobie firmę we własnym zakresie.

Wtedy z taką instytucją podpisujmy umowę i kierujemy tam studenta - podkreśla Iweta Sykosz. Absolwentom szkół wyższych niemającym doświadczenia zawodowego trudno jest wejść na rynek pracy. Dlatego też bardzo dobrym rozwiązaniem są praktyki podczas studiów. Ułatwiają one później zaistnieć na rynku pracy. Ponadto pozwalają zdobyć cenną wiedzę praktyczną, sprawdzić się w prawdziwym środowisku pracy, a przede wszystkim przekonać się co do swoich oczekiwań wobec wymarzonej pracy i pracodawcy.


Jak rekrutują?

Przebieg rekrutacji na praktyki jest zróżnicowany w zależności od firmy, która go przeprowadza. W jednych, zwłaszcza dotyczy to dużych firm, jest on rozbudowany i często przypomina selekcję jak w przypadku starania się o pracę na etat. W niektórych proces ten jest mniej skomplikowany, a rekrutacja na praktyki odbywa się na podstawie nadesłanych zgłoszeń. Oba sposoby stwarzają studentom możliwość zapoznania się z procedurami rekrutacji i selekcji pracowników stosowanymi przez różnych pracodawców. W jednym i drugim przypadku należy przygotować profesjonalne CV i list motywacyjny.

W CV osoby, która nie zdobyła jeszcze doświadczenia zawodowego, należy uwypuklić aktywność w organizacjach studenckich, klubach,...

Wydanie: 12/2008, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail