Tomasz Korolko
Z Kancelarii Korolko
Miał być 2-pokojowy apartament z internetem i pięknym widokiem na morze.
Na miejscu okazało się, że jest tylko jeden pokój z widokiem,
ale na parking hotelowy, a internet rzeczywiście
jest, tyle że w holu. Biura podróży za wszelką cenę
starają się przyciągnąć klientów i oferty z ich katalogów nie zawsze
zgadzają się z rzeczywistością.
Reklama dźwignią handlu
Niemal wszyscy reklamodawcy starają się przedstawić swój produkt
w jak najlepszym świetle. Biura podróży także. Oferty przedstawiane
klientom prezentują wycieczki jako bardzo atrakcyjne, a komfort zakwaterowania
jest jednym z czynników, na który przedsiębiorcy w branży
turystycznej kładą szczególny nacisk. Na tym tle może jednak dojść
i dochodzi do nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
Dopóki informacje znajdujące się w reklamie, a potem umieszczone
w umowie zawartej z klientem, odpowiadają rzeczywistości – nie ma
żadnego problemu. Klient jest zadowolony, dostał dokładnie to, czego
się spodziewał. Jednak w praktyce zdarza się też coś zupełnie innego
– warunki zakwaterowania są dużo gorsze niż podawane przez biuro
podróży w momencie zawarcia umowy. W takiej sytuacji, na podstawie
przepisów kodeksu cywilnego, oszukany klient niewątpliwie może
dochodzić odszkodowania za szkody majątkowe.
Odszkodowanie w przypadku niezgodności wycieczki z umową pozwala
jedynie uzyskać zwrot części kosztów poniesionych przez klienta.
W końcowym rozrachunku płaci on tyle, ile wycieczka była rzeczywiście
wa [...]
Z Kancelarii Korolko
Miał być 2-pokojowy apartament z internetem i pięknym widokiem na morze.
Na miejscu okazało się, że jest tylko jeden pokój z widokiem,
ale na parking hotelowy, a internet rzeczywiście
jest, tyle że w holu. Biura podróży za wszelką cenę
starają się przyciągnąć klientów i oferty z ich katalogów nie zawsze
zgadzają się z rzeczywistością.
Reklama dźwignią handlu
Niemal wszyscy reklamodawcy starają się przedstawić swój produkt
w jak najlepszym świetle. Biura podróży także. Oferty przedstawiane
klientom prezentują wycieczki jako bardzo atrakcyjne, a komfort zakwaterowania
jest jednym z czynników, na który przedsiębiorcy w branży
turystycznej kładą szczególny nacisk. Na tym tle może jednak dojść
i dochodzi do nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
Dopóki informacje znajdujące się w reklamie, a potem umieszczone
w umowie zawartej z klientem, odpowiadają rzeczywistości – nie ma
żadnego problemu. Klient jest zadowolony, dostał dokładnie to, czego
się spodziewał. Jednak w praktyce zdarza się też coś zupełnie innego
– warunki zakwaterowania są dużo gorsze niż podawane przez biuro
podróży w momencie zawarcia umowy. W takiej sytuacji, na podstawie
przepisów kodeksu cywilnego, oszukany klient niewątpliwie może
dochodzić odszkodowania za szkody majątkowe.
Odszkodowanie w przypadku niezgodności wycieczki z umową pozwala
jedynie uzyskać zwrot części kosztów poniesionych przez klienta.
W końcowym rozrachunku płaci on tyle, ile wycieczka była rzeczywiście
wa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl