Czego pragną goście …

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez europejski
portal hotelowy – HRS, tylko mniej więcej co 10 osoba jest
całkowicie zadowolona z usług standardowo oferowanych przez
hotel. Z badania wynika również, że do najbardziej pożądanych
usług specjalnych należą: późne wymeldowanie, śniadanie w pokoju
hotelowym oraz bagażowy, który pomaga zanieść walizki do
pokoju. Blisko 2/3 (61,7%) badanych chciałoby móc bez pośpiechu
się spakować i wymeldować później niż jest to zwykle przyjęte.
Drugim specjalnym życzeniem najczęściej wymienianym jest możliwość
zjedzenia śniadania w pokoju. Blisko 46% osób dobrze czuje
się we własnym pokoju i wolałoby jeść w nim śniadanie.
Szczególnie ważne jest to dla kobiet i osób młodszych, z których
ponad połowa wysoko ceni sobie prywatność podczas porannego
posiłku. Trzecim najbardziej popularnym życzeniem specjalnym jest
usługa bagażowego. 44,8 % wszystkich badanych osób chciałoby,
by pracownik hotelu zaniósł ich bagaż do pokoju. Życzenie takie
wyraziło blisko 54% kobiet i tylko 37% mężczyzn. Kobiety mają
z reguły więcej życzeń specjalnych niż mężczyźni, szczególnie
jeśli chodzi o wyposażenie pokoju hotelowego. Prawie co druga
kobieta chciałaby, żeby w pokoju znajdowały się kwiaty. Przy czym
o kwiatach wspominał mniej niż jeden na czterech mężczyzn. Około
37% kobiet, w porównaniu do 9% mężczyzn, wykazało duże zainteresowanie
dodatkowymi kocami w pokoju. Nieco ponad 1/3
(37,2%) respondentek stwierdziła, że prawdziwym dopełnieniem
ich pobytu w hotelu byłyby ekskluzywne kosmetyki jak np. podkład
czy produkty pielęgnacyjne. Dla porównania, potrzeby takie
zgłasza mniej niż jeden na dziesięciu mężczyzn (9,4%). Właśnie
taka część ankietowanych mężczyzn chciałaby obejrzeć prywatny
występ striptizerki. Tylko nieco ponad 1% pytanych kobiet pociągał
pomysł, by hotel oferował tego typu usługi. W związku z tym, że
osoby będące w podróży służbowej zwykle opuszczają hotel zanim
rozpoczyna się wydawanie posiłków, chciałaby mieć możliwość zjedzenia
wcześniejszego śniadania. Życzenie takie wyraziło 38% osób
podróżujących służbowo, w porównaniu do tylko 16% turystów.
Osoby, które często wyjeżdżają w celach zawodowych, znacznie
bardziej niż urlopowicze, cenią sobie możliwość skorzystania
z zapasowego ubrania, w przypadku gdyby zapomnieli koszuli lub
marynarki. Życzenie, by hotel oferował taką usługę, miało 18%
osób podróżujących w celach biznesowych w porównaniu do 10%
wczasowiczów. Hotele mogą zdobyć przychylność wielu gości
udostępniając im dodatkowe poduszki, bezprzewodowy internet
oraz późniejsze śniadanie dla śpiochów. Chociaż nieskazitelnie
higieniczne warunki powinny być cechą wszystkich obiektów,
niektóre z pytanych osób wymieniały właśnie czystość jako ich
specjalne życzenie.

Wydanie: 9/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail