Położenie Maroka na połączeni u Europy i Orientu samo w sobie predestynuje do rozwoju turystyki. Brak dużych bogactw naturalnych wymusza wręcz rozwój tej gałęzi gospodarki. Nie zmienia tego faktu stosunkowo dobrze rozwinięte rolnictwo.

Jednak decyzję o tym, by turystyka stała się kluczową gałęzią gospodarki, władze tego królestwa podjęły dopiero w 2001 roku. Założenia przyjęte wówczas głosiły, że w roku 2010 kraj ten odwiedzi 10 milionów turystów zagranicznych.
Nie tylko plaże i kultura
Planując rozwój turystyki zdecydowano, by marka turystyczna Maroka była silna w branży SPA. Pojawiły się więc inwestycje w odpowiednią infrastrukturę, zwłaszcza w hotele. Zjawili się również zagraniczni inwestorzy, powstała spora liczba hoteli należących do międzynarodowych sieci. To z kolei pociągnęło za sobą wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań i dostarczenie odpowiedniego know-how. Pomysł wypromowania Maroka jako silnej marki na rynku SPA nie był oparty tylko na kalkulacji biznesowej, ale również na długiej tradycji tego typu leczenia, jaka istniała w tym kraju.


Od dawna zajmowano się tam np. talasoterapią, co dało doskonałą podstawę do stworzenia atrakcyjnego produktu turystycznego. Połączenie inwestycji i dużej liczby nowych ośrodków oraz tradycji i zasobów naturalnych spowodowało, że Maroko z powodzeniem zaczęło konkurować z innymi ośrodkami tego typu, zarówno w Europie jak i na Bliskim Wschodzie. Przy podobnym poziomie usług zaoferowano tam znacznie lepsze ceny. Inwestycje dotyczą nie tylko segmentu SPA. Wzrasta również liczba łóżek hotelowych. Dotyczy to szczególnie hoteli cztero i pięciogwiazdkowych. Rozwój jest więc dwutorowy. Z jednej strony operatorzy oferujący usługi na najwyższym poziomie znajdują wciąż nowych klientów i zwiększają zwoje obroty na tym rynku. Z drugiej strony nowe połączenia niskokosztowe umożliwiają sprowadzenie do kraju coraz większej liczby mniej zamożnych turystów głównie z Europy.


Główne Atrakcje Maroka
Atrakcje turystyczne Maroka rozrzucone są po całym terytorium tego kraju. Najbardziej popularne miejscowości turystyczne znajdują się na wybrzeżu. Tam też jest najlepiej rozwinięta infrastruktura turystyczna. Choć w wyniku działań władz marokańskich ten stan rze [...]

Jednak decyzję o tym, by turystyka stała się kluczową gałęzią gospodarki, władze tego królestwa podjęły dopiero w 2001 roku. Założenia przyjęte wówczas głosiły, że w roku 2010 kraj ten odwiedzi 10 milionów turystów zagranicznych.
Nie tylko plaże i kultura
Planując rozwój turystyki zdecydowano, by marka turystyczna Maroka była silna w branży SPA. Pojawiły się więc inwestycje w odpowiednią infrastrukturę, zwłaszcza w hotele. Zjawili się również zagraniczni inwestorzy, powstała spora liczba hoteli należących do międzynarodowych sieci. To z kolei pociągnęło za sobą wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań i dostarczenie odpowiedniego know-how. Pomysł wypromowania Maroka jako silnej marki na rynku SPA nie był oparty tylko na kalkulacji biznesowej, ale również na długiej tradycji tego typu leczenia, jaka istniała w tym kraju.


Od dawna zajmowano się tam np. talasoterapią, co dało doskonałą podstawę do stworzenia atrakcyjnego produktu turystycznego. Połączenie inwestycji i dużej liczby nowych ośrodków oraz tradycji i zasobów naturalnych spowodowało, że Maroko z powodzeniem zaczęło konkurować z innymi ośrodkami tego typu, zarówno w Europie jak i na Bliskim Wschodzie. Przy podobnym poziomie usług zaoferowano tam znacznie lepsze ceny. Inwestycje dotyczą nie tylko segmentu SPA. Wzrasta również liczba łóżek hotelowych. Dotyczy to szczególnie hoteli cztero i pięciogwiazdkowych. Rozwój jest więc dwutorowy. Z jednej strony operatorzy oferujący usługi na najwyższym poziomie znajdują wciąż nowych klientów i zwiększają zwoje obroty na tym rynku. Z drugiej strony nowe połączenia niskokosztowe umożliwiają sprowadzenie do kraju coraz większej liczby mniej zamożnych turystów głównie z Europy.


Główne Atrakcje Maroka
Atrakcje turystyczne Maroka rozrzucone są po całym terytorium tego kraju. Najbardziej popularne miejscowości turystyczne znajdują się na wybrzeżu. Tam też jest najlepiej rozwinięta infrastruktura turystyczna. Choć w wyniku działań władz marokańskich ten stan rze [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl