
Wśród wielu właścicieli firm small panuje przekonanie, że jakakolwiek forma promocji jest dla nich czymś całkowicie niepotrzebnym – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl – Tak naprawdę z reguły wynika to z niskiej świadomości tego, czym jest promocja i w jaki sposób mogłaby pomóc firmie w prowadzeniu biznesu. Niemałe znaczenie ma także przekonanie o bardzo wysokich kosztach działań promocyjnych. Tymczasem dziś w dobie internetu to wcale nie musi być, aż tak strasznie drogie.
Rzeczywiście budżety przeznaczane przez firmy small biznes na działania promocyjne wcale nie są bardzo wysokie: prawie 60 proc. firm wydaje na promocję do 2 tys. zł rocznie (średnio około 160 zł miesięcznie), w 36 proc. firm roczny budżet promocyjny mieści się w przedziale 2-10 tys. zł, a jedynie w 11 proc. przypadków budżet przekracza 10 tys. zł. Wyraźnie też widać rosnące znaczenie internetu w promocji firm small biznes – już jedna czwarta spośród nich przeznacza większą część swojego budżetu promocyjnego na działania w internecie, a jedynie 15 proc. twierdzi, że działań promocyjnych w internecie w ogóle nie prowadzi. Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99 proc. firm działających na polskim rynku.