Pomoc dla pasażerów

Międzynarodowe centrum doradztwa dla klientów poszkodowanych przez linie lotnicze powstało w Gdańsku. W pierwszym etapie Centrum obsługiwać będzie klientów z krajów anglojęzycznych, ze Skandynawii i z Polski.

W przyszłości doradztwo obejmie także Niemcy, Czechy, kraje nadbałtyckie oraz Rosję. Projekt jest efektem współpracy serwisu Airhelp.eu i wyszukiwarki Qtravel.pl. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej klientom, których loty zostały opóźnione, odwołane, lub którym odmówiono wejścia na pokład, należy się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro na osobę. Od stycznia 2013 działa anglojęzyczny serwis internetowy Arhelp.eu, który umożliwia złożenie za pośrednictwem internetu zgłoszenia do linii lotniczych oraz uzyskanie odszkodowania. Od maja działa także polskojęzyczna wersja serwisu Airhelp.pl, która powstała we współpracy z wyszukiwarką Qtravel. pl. – Nasz podstawowy cel to zwiększenie świadomości pasażerów linii lotniczych dotyczącej ich praw – mówi Henrik Zillmer, dyrektor generalny Airhelp. – Liczba nadużyć po stronie linii lotniczych jest bowiem bardzo duża.

Airhelp.eu pomaga pasażerom w egzekwowaniu ich praw. Jak informują przedstawiciele Airhelp.eu, liczba klientów serwisu rośnie na tyle dynamicznie, że narodziła się potrzeba budowy międzynarodowego centrum doradztwa dla pasażerów poszukujących możliwości dochodzenia swoich praw u linii lotniczych. Wybór padł na Polskę. Docelowo centrum zatrudniać ma kilkadziesiąt osób władających różnymi językami: angielskim, szwedzkim, norweskim, duńskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim i polskim, ale także czeskim, litewskim, estońskim czy rosyjskim. Jak informuje Tomasz Kolaszyński, prezes Qtravel.pl, polska firma traktuje współpracę z Airhelp jako nowy obszar działalności, w którym może wykorzystać zarówno swoje doświadczenie technologiczne, jak i wiedzę z zakresu obsługi klientów-podróżników. – Chcemy, by pasażerowie z każdego zakątka Europy i świata mogli za pośrednictwem Airhelp.eu złożyć roszczenie do linii lotniczej i skutecznie uzyskać należne odszkodowanie – dodaje Henrik Zillmer. – Wierzymy, że dzięki Airhelp prawa pasażerów w końcu będą respektowane.

Wydanie: 7/2013, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail