Linie airberlin i Etihad Airways zaprezentowały samolot typu airbus A320 o specjalnie zaprojektowanej wspólnej szacie graficznej symbolizujący bliską współpracę obu linii lotniczych i początek nowej kampanii medialnej pod tytułem Moving Forward.
Po stworzeniu wspólnej sieci połączeń i tras z połączeniami codeshare obie linie lotnicze zacieśnią swoje partnerstwo handlowe w 2014 roku. Obejmie to dalsze wspólne akcje sprzedażowe realizowane w oparciu o 17 wspólnych biur dystrybucyjnych na całym świecie i przedstawicielstwa na ponad 50 rynkach zagranicznych. W styczniu 2014 r. rozpocznie się wspólna kampania medialna pod tytułem Moving Forward, która potrwa do marca i w ramach której zaprezentowane zostanie w reklamach i akcjach marketingowych w całych Niemczech nowe, partnerskie logo obu linii lotniczych. James Hogan dodał: – W ciągu 35 lat swojej działalności airberlin stała się jedną z czołowych europejskich linii lotniczych dla pasażerów podróżujących służbowo i turystycznie, regularnie przewożącą rocznie ponad 30 milionów pasażerów rocznie. Ten dynamiczny rozwój i imponujący potencjał airberlin przekonały Etihad Airways do nabycia w niej udziałów i zawiązania partnerstwa handlowego.
Airberlin i Etihad Airways realizują tygodniowo 42 loty między lotniskami w Niemczech i Abu Zabi, stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Od lutego 2014 r. dostępny będzie codziennie drugi lot z Monachium. Dzięki temu liczba oferowanych połączeń wzrośnie do 49 tygodniowo. W 2013 r. ponad 560 tysięcy pasażerów skorzystało ze wspólnych lotów codeshare oferowanych w ramach wspólnej sieci połączeń, co oznacza wzrost o 74 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Etihad Airways oferuje obecnie połączenia o kodzie EY na 66 trasach obsługiwanych przez airberlin, podczas gdy airberlin ma w programie połączenia o kodzie AB na 33 trasach obsługiwanych przez Etihad Airways. Wolfgang Prock-Schauer zapowiedział na ten rok wprowadzenie połączeń na nowych trasach: – Pasażerom podróżującym z airberlin będziemy mogli zaoferować loty codeshare do nowych destynacji w Indiach, Australii i Korei Południowej.