Wielkopolska stolica turystyki

Poznań należy do największych i najchętniej odwiedzanych miast polski. Duży udział w tym ma przemysł targowy, który jest w stolicy Wielkopolski niezwykle rozwinięty. Do tego bogata oferta turystyczno-kulturalna i doskonałe połączenia z resztą kraju i Europy.

Nic więc dziwnego, że ruch turystyczny w Poznaniu jest coraz większy. Nie bez znaczenia dla promocji miasta za granicą była organizacja meczy w trakcie Euro 2012. W ubiegłoroczne wakacje Poznań odwiedziło ponad 20 proc. turystów więcej niż roku wcześniej.

rt-2014-01-18

Poznański barometr

Tych danych dostarczył działający już od ponad roku Poznański Barometr Turystyczny. Uruchomiono go oficjalnie w czerwcu 2012 r. Liczba turystów odwiedzających miejskie punkty informacji turystycznej w lipcu i sierpniu tego roku wzrosła o 26 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spośród turystów zagranicznych najwięcej było Niemców (16 tys. wizyt – wzrost o 9 proc.), Hiszpanów (8 tys. wizyt – spadek o 7 proc.) i Brytyjczyków (7,3 tys. – wzrost o 147 proc.!). Z grupy „inne” do grupy liczonej osobno przeszli od zeszłego roku turyści z Holandii i Rosji. – Tak wielu turystów w punktach informacji turystycznej jeszcze nie mieliśmy – mówi Anna Smolarkiewicz, kierownik Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu. – W szczycie sezonu obsługiwaliśmy ponad tysiąc osób dziennie w jednym tylko punkcie na poznańskim Stary Rynku. Również hotelarze byli zadowoleni z ostatniego sezonu. Twierdzą, że obłożenie latem było o kilkanaście procent większe niż rok wcześniej. – Cieszymy się z większej liczby turystów – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Sama akcja „Poznań za pół ceny” przyciągnęła w tym roku prawie 100 tys. osób! Mamy nadzieję, że będziemy mieli gości jeszcze więcej, szczególnie w czasie wakacji i weekendów.

rt-2014-01-19

Pełny sukces „za pół ceny”

Trzeba przyznać, że wspominana akcja „Poznań za pół ceny” odnosi co roku sukcesy. Biorące w niej udział instytucje i firmy oferują swoje usługi za połowę ich normalnej...


Wydanie: 9/2013, PREZENTACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail