Odpowiedzieć na pytanie o nie postanowili specjaliści z firmy Amadeus. Ich zdaniem wśród najpopularniejszych trendów związanych z informatyzacją obszaru turystyki w 2013 roku można wymienić big data, technologię chmury, mobilność i serwisy społecznościowe.
Na wzrost zainteresowania tymi technologiami wpłynęła m.in. potrzeba dostępu do informacji „od zaraz”, bez względu na czas i miejsce pobytu, ogromna liczba danych zamieszczanych w internecie oraz potrzeba bieżącego dostępu do informacji i komunikowania się z otoczeniem.
Mega dane
Big data jest obecnie w centrum zainteresowania większości przedsiębiorstw, bez względu na branżę. Wykorzystanie ogromnej ilości nieusystematyzowanych danych usprawnia bowiem proces decyzyjny, zapewnia większą innowacyjność produktów i usług oraz pozwala na zacieśnienie relacji z klientami. Big data funkcjonuje również na rynku turystycznym, wpływając na przyszłość podróżowania i przynosząc potencjalne korzyści zarówno firmom turystycznym, jak i podróżnym. – Firmy branży turystycznej dysponują coraz większą liczbą danych, które muszą być odpowiednio przetwarzane w celu dalszego ich wykorzystania do usprawnienia sprzedaży usług i produktów oraz w celach marketingowych – komentuje Iwona Białobrzycka, zastępca dyrektora generalnego Amadeus Polska.
Biznes w chmurach
Z kolei na upowszechnienie technologii cloud computing w branży turystycznej wpływa atrakcyjna cena korzystania z usług w chmurze, płatność wyłącznie za wykorzystywane zasoby na zasadzie miesięcznego abonamentu, brak konieczności posiadania własnej infrastruktury IT, a także skalowalność zasobów, wysoki poziom bezpieczeństwa, automatyczne aktualizacje oprogramowania w ramach abonamentu, mobilny dostęp do usługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie czy...