Największe firmy oferujące możliwości rezerwacji usług przez internet jak mało kto zasługują na nazwę globalnych. Ich usługi w różnej formie dostępne są dosłownie na całym świecie, a serwery i bazy danych należą do najmocniejszych i największych, jakimi dysponują firmy cywilne.
Nowe technologie, które zmieniają niemal wszystkie branże, szczególnie szeroko stosowane są w turystyce. Wiele rozwiązań stosowanych dziś w innych dziedzinach ma swoje początki w turystyce. Już kilkadziesiąt lat temu dokonywano rezerwacji biletów lotniczych na odległość. Liczne firmy oferujące rozwiązania dla turystyki najczęściej powiązane są z jednym z trzech globalnych graczy, którzy od lat wyznaczają trendy i standardy na tym rynku: Amadeus, Sabre i Travelport.
Amadeus
Firma oferuje produkty dla wszystkich segmentów, m.in. biur podróży – zarówno tych obsługujących klientów korporacyjnych, jak i skierowanych do klienta indywidualnego, linii lotniczych, hoteli czy przewoźników kolejowych. Amadeus jako jedyny oferuje wspólną platformę sprzedażową, z której w tym samym momencie korzystają linie lotnicze (korzystające z rozwiązania Amadeus Altéa) i biura podróży (Amadeus Selling Platform); jako jedyny GDS działa na zasadzie shared PNR, czyli wspólnej rezerwacji. Rozwiązania dla korporacji do zarządzania podróżami służbowymi. Ważnym obszarem inwestycji są prace nad rozwojem internetowych narzędzi do zarządzania podróżami służbowymi typu self booking tools, takich jak Amadeus e- Travel Management.
W ostatnim czasie zostało ono całkowicie przeprojektowane. Dzięki temu wyszukiwanie, rezerwowanie, przeglądanie ofert i zatwierdzanie rezerwacji przebiega teraz znacznie łatwiej i sprawniej. Amadeus wprowadził także nową, mobilną aplikację rezerwacyjną Amadeus e-Travel Management Mobile, która pozwala podróżnym na dokonywanie rezerwacji lotniczych i kolejowych za pomocą urządzeń mobilnych. Rozwiązania dla lotnisk i linii lotniczych. Amadeus nieustannie pracuje także nad rozwojem narzędzi dedykowanych portom lotniczym (Airport IT), o czym świadczy nabycie UFIS Airport Solutions, czołowego dostawcy technologii informatycznych dla portów lotniczych.
Celem transakcji było uzupełnienie pakietu produktów i nawiązanie relacji z kluczowymi klientami w Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie. UFIS zapewni firmie Amadeus unikalne doświadczenie w zakresie rozwoju oprogramowania dedykowanego portom lotniczym, komplementarny pakiet rozwiązań dla lotnisk oraz ponad 30 nowych klientów z całego świata. Warto podkreślić, że od czasu wprowadzenia pakietu rozwiązań Amadeus dla portów lotniczych (Airport IT) w czerwcu 2012 roku, przedsięwzięcia w tym obszarze szybko się rozwinęły – klientami zostały lotniska w Monachium i Kopenhadze, a ponad 55 jednostek obsługi naziemnej zarejestrowało się w systemie kontroli lotów (Departure Control System). W dalszym ciągu udoskonalana jest również platforma informatyczna dla linii lotniczych Amadeus Altéa, na którą składają się trzy rozwiązania obejmujące dokonywanie rezerwacji, zarządzanie zasobami oraz kontrolę...