Ceny czarterów teraz i przed rokiem

W poprzednim wydaniu „Rynku Turystycznego” przedstawiliśmy pierwsze w tym sezonie porównanie średnich cen wyjazdów na najbardziej popularne kierunki letniego wypoczynku. Pokazaliśmy i skomentowaliśmy różnice, jakie wystąpiły w cenach wyjazdów w popularne kierunki w okresie szczytu sezonu letniego, pomiędzy pierwszym tygodniem roku 2015 i 2014.

pws-2015-01f-39

Teraz kontynuujemy ten temat, ale po zmianach, które nastąpiły pomiędzy początkiem stycznia i lutego, gdy organizatorzy dokonywali korekt cenowych związanych z działaniami konkurentów i popytem na ich ofertę ze strony klientów. Dla przypomnienia, szczyt sezonu letniego zdefiniowany został jako pierwszy tydzień sierpnia, czyli czas największego natężenia wyjazdów wakacyjnych w Europie i w naszym kraju. Porównanie obejmuje średnie ceny dla jednotygodniowych wyjazdów z opcją wyżywienia all inclusive, dla osoby w pokoju dwuosobowym i w obiektach o kategorii czterech lub czterech i pół gwiazdki, czyli takich, które są najczęściej wybierane przez ogół polskich turystów. Liczbę kierunków, dla których przygotowano zestawienie, zwiększono z dwunastu do piętnastu.

Brak spadków

Podobnie jak miało to miejsce przed miesiącem, uwagę zwraca brak jakichkolwiek spadków średnich cen wobec ich poziomów z ubiegłego roku. Średnia arytmetyczna wzrostów w tabeli wynosi 107 złotych i jest bardzo podobna dla bardziej ogólnej różnicy cen obejmującej pełen zakres destynacji oraz ceny także w hotelach trzy- i pięciogwiazdkowych. Ta ostatnia wyniosła w tym czasie 110 złotych i wykazywała w ostatnich tygodniach lekką tendencję wzrostową. Właśnie w tych wyższych niż przed rokiem cenach wycieczek upatrywano dużą część „winy” za spadki sprzedaży letnich imprez turystycznych, na co regularnie wskazywały – wprawdzie nie wprost, ponieważ zrezygnowano w nich z poprzedniego podziału na sezon letni i zimowy – cotygodniowe raporty Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. Z szerokiego wywiadu rynkowego przeprowadzonego przez branżowy portal „Rzeczpospolitej” Turystyka.rp.pl okazało się jednak, że według stanu na koniec stycznia 2015 sprzedaż lata u największych organizatorów nie spadła, ale wzrosła, choć nie tak...

Wydanie: 11/2014, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail