Pielgrzym to też turysta

Pielgrzymki od dawna są poważną i wyjątkowo dynamicznie rozwijającą się gałęzią branży turystycznej. Grupy pielgrzymkowe są szansą nie tylko dla dużych, znanych sanktuariów i wyspecjalizowanych biur.



pws-2015-01g-03

pws-2015-01g-05

pws-2015-01g-06



Mapa celów i programów grup pielgrzymk o w y c h stale się zmienia i pojawiają się na niej nowe miejsca i usługi. Dzięki temu wzrasta ruch również w małych sanktuariach czy miejscowościach oraz atrakcjach turystycznych położonych w pobliżu tras pielgrzymkowych. Współcześni pielgrzymi oczekują nie tylko strawy duchowej, ale również dodatkowych atrakcji. Przebywając w miejscach ważnych dla ich religii, chcą poznawać również świeckie atrakcje i zabytki. Choć w Polsce mamy zwykle bardziej konserwatywne grupy pielgrzymkowe, to również na naszym rynku oczekuje się coraz ciekawszych i coraz bardziej urozmaiconych programów.

Trzeba rozwijać ofertę

Niestety nie wszystkie polskie samorządy mające na swoim terenie miejsca przyciągające pielgrzymów zadbały o to, by zatrzymać ich u siebie jak najdłużej. Średni czas pobytu pielgrzyma w polskich sanktuariach jest dwa, trzy razy krótszy niż w sanktuariach w zachodniej Europie. W przypadku polskich grup przyczyną jest między innymi to, że są to małe grupy, które mają swój pomysł na wyjazd i konkretne życzenia, jednak i tu coś się zmienia. Mówi o tym Agnieszka Kulbida, szefowa wrocławskiego Biura Podróży Camino Travel. – Nasze biuro od wielu lat jest organizatorem pielgrzymek krajowych i zagranicznych. Przygotowujemy oferty na specjalne życzenie naszych klientów, często współpracujemy z grupami parafialnymi, które przychodzą do naszego biura już z konkretnym zapytaniem. Pielgrzymki zagraniczne cieszą się nadal sporym zainteresowaniem – zaznacza szefowa Camino Travel. – Do takich wędrówek rodaków po świecie przyczynił się Jan Paweł II . Wciąż dominują znane sanktuaria maryjne, takie jak Lourdes czy Fatima, choć na mapie pielgrzymkowej pojawiają się też nowe kierunki: sanktuaria alpejskie (np. Marktl am Inn – miejsce urodzenia Benedykta XVI). Klienci bardzo często pielgrzymują też do miejsc kultu religijnego z okazji ważnych rocznic. W tym roku specjalnie z okazji 200. rocznicy urodzin św....

Wydanie: 11/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail