Turyści coraz bardziej usatysfakcjonowani wypoczynkiem w Polsce

W 2014 roku ogólny poziom satysfakcji z pobytu w Polsce wyniósł 96 proc. dla turystów krajowych i 92 proc. – dla turystów zagranicznych. W latach poprzednich udział osób zadowolonych wśród turystów zagranicznych był nieco niższy i wynosił w 2013 roku 85proc., a w 2012 roku 89 proc. – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.

pws-2015-08b-06

pws-2015-08b-07

Ponad 90 proc. wszystkich badanych chce ponownie wypoczywać w Polsce. Dodatkowo, sześciu na dziesięciu turystów (zarówno w grupie turystów polskich – 65 proc., jak i zagranicznych – 60 proc.) oceniło tegoroczny pobyt jako lepszy w porównaniu do swoich poprzednich wyjazdów. Zdecydowanie wzrosła liczba turystów zagranicznych polecających wypoczynek w Polsce, a zmalał udział osób w grupie obojętnych. Najwyższy poziom osiągnął wskaźnik NPS w grupie turystów z krajów „starej” Unii Europejskiej oraz Niemców – ponad 60 proc. respondentów z tych krajów chce zdecydowanie polecać Polskę swoim przyjaciołom i znajomym. Co ważne, wśród pięciu najbardziej pozytywnych aspektów pobytu znalazła się także satysfakcja z zakwaterowania, którą wykazało aż 83 proc. zagranicznych ankietowanych (i tylko 43 proc. turystów z Polski). Najniżej oceniany przez turystów jest transport lokalny. Turyści zagraniczni wyraźnie częściej niż polscy wyrażają zadowolenie z pobytu w naszym kraju. Znacznie chętniej też skłonni są polecić znajomym wypoczynek w Polsce. Jest to szczególnie widoczne wśród osób, które nocują u rodziny lub znajomych, wypoczywają w formule częściowo zorganizowanej oraz przyjechały do Polski w grupie przyjaciół. Na zadowolenie z podróży istotny wpływ ma także miejsce pobytu. Bardziej zadowoleni byli ci turyści (zarówno polscy, jak i zagraniczni), którzy wypoczywali nad jeziorami, rzekami oraz w pobliżu lasów i puszczy. Niebagatelne znaczenie odgrywa miejsce noclegu. Mniej skłonne do polecania wypoczynku w naszym kraju są osoby, które w Polsce nocowały w hotelu. Dotyczy to zarówno cudzoziemców, jak i (w większym stopniu) Polaków. Im lepszy hotel, tym mniejsza satysfakcja. Prawidłowość ta związana jest zapewne ze specyfiką oczekiwań turystów, którzy spędzają wakacje w obiektach noclegowych wysokich kategorii. Badanie konsumentów usług turystycznych zostało zrealizowane przez konsorcjum firm Bluehill, Quality Watch oraz Pracownię Badawczą BSM w okresie lipiec-wrzesień 2014 r. na zlecenie POT.

Wydanie: 5/2015, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail