Kto i jak spotykał się w Polsce

Humanista przyjeżdżający w listopadzie do Krakowa na kongres. Takich gości było statystycznie najwięcej. Polski przemysł spotkań został po raz szósty zbadany i zmierzony.

pws-2015-08b-55

pws-2015-08b-53

O znaczeniu branży konferencji dziś chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Uczestnicy takich imprez wydają więcej od innych turystów, a zadowoleni potrafią nie tylko wrócić prywatnie, ale wręcz stać się promotorami kraju czy miasta, które ich ugościło. W Polsce udział tego sektora w gospodarce szacowany jest na około 2 proc. PKB. W najlepiej rozwiniętych krajach UE ma średnio 2 razy większy udział. Raport Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce – Poland Meetings and Events Industry Report 2015 został opracowany już po raz szósty przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Współpraca ze wszystkimi regionalnymi biurami marketingu miejsc (jedenaście regionów), rekomendowanymi organizatorami kongresów oraz podróży motywacyjnych, obiektami oraz uczelniami wyższymi, umożliwiła zebranie danych z piętnastu województw, kilkudziesięciu obiektów i dała szansę dokonania analizy 18,8 tys. spotkań i wydarzeń. – Oszacowany na podstawie tych danych wkład przemysłu spotkań w gospodarkę kraju to 1 262,6 mln złotych, a łączny wkład w tworzenie miejsc pracy to 27,5 tys. miejsc pracy w skali kraju – podsumowuje Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau POT.

Kiedy, na ile i jak wielu?

Kolejną z licznych zalet organizacji kongresów i spotkań są terminy, w jakich się one odbywają. Jak się okazuje miesiącem, w którym odbyło się najwięcej tego typu imprez, był październik. Miało wtedy miejsce 2 280 spotkań i wydarzeń, co stanowiło 12,11 proc. w skali roku. Na drugim miejscu zaś znalazł się listopad (1993 – 10,59 proc.) – a więc dwa miesiące, które w naszym klimacie do najatrakcyjniejszych w turystyce nie należą. Następne były miesiące wrzesień i marzec – po ok. 10 proc. Natomiast lipiec (4 proc.) i sierpień (3,5 proc.) to już tradycyjnie okres, w którym odbyło się najmniej spotkań i wydarzeń. Krócej niż jeden dzień trwało 65 proc. spotkań, co daje 12,2 tys. wydarzeń. Te, które trwały dwa dni, stanowiły 20 proc., a powyżej dwóch dni – 14,5 proc. Analizie została również poddana liczba uczestników wydarzeń według rodzaju organizowanego spotkania. W 2014 roku w spotkaniach analizowanych w raporcie uczestniczyło 3,9 mln uczestników. Choć ostatnio przydatność nauk humanistycznych bywa w Polsce podważana, to okazuje...

Wydanie: 5/2015, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail