Jak wynika z publikowanego przez Polski Związek Organizatorów Turystyki, co tygodniowego raportu sprzedaży Egipt odzyskał względy Polskich klientów. O ile patrząc na poprzednie zestawienia widać było, że egipskie kurorty zyskują to w tej chwili sytuacja jest jednoznaczna: wracamy do Egiptu. Z pierwszych trzech najlepiej sprzedających się kurortów dwa to egipskie kurorty: Hurgada i Sharm El Sheikh.
Te dwa miejsca zostały rozdzielone przez turecką Antalye. Nic więc dziwnego, że Egipt jako całość zajmuje w rankingu sprzedaży zdecydowane pierwsze miejsce stanowiąc 21,1 proc. wszystkich rezerwacji. Na drugim miejscu jest Grecja (16,3 proc.) oraz Hiszpania 15 proc. O ile silna pozycja Grecji jest od dłuższego czasu zauważalna to wyraźnie ostatnio zyskała Hiszpania. Natomiast Turcja, która miała zyskiwać kosztem właśnie Egiptu czy nawet zagrożonej strajkami Grecji najwyraźniej dostała „zadyszki” i zajmuje dopiero czwarte miejsce (14,1 proc.). Cieszyć też może fakt, że od dłuższego czasu notowany jest stały i wyraźny wzrost sprzedaży z tygodnia na tydzień. W tygodniu Wielkanocnym wynosił on 36,9 proc. rezerwacji. Ilość klientów wzrosła zaś o 32,7 proc. Wzrosła również ilość rezerwacji imprez autokarowych i lotniczych odpowiednio o 68,5 proc. i 48,9 proc. Jedynym segmentem, który zanotował spadek (kolejny zresztą) to segment imprez z dojazdem własnym. Źródłem danych jest system rezerwacyjny MerlinX.