Osoby korzystające z usługi hotelowej mają prawo oczekiwać bezpieczeństwa, jakie powinien zapewnić im prowadzący hotel. Jeśli hotel nie dopełni tego to będzie odpowiedzialny za niedołożenie należytej staranności. W razie szkody gość hotelowy może żądać np. pokrycia kosztów leczenia.
Każdy podejmujący się działalności prowadzenia hotelu musi przygotować obiekt stosownie do wymagań określonych prawem. Obiekty hotelarskie podlegają ewidencjonowaniu, a organom, które ją prowadzą, przysługuje prawo ich kontroli. Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają m.in. wymagania sanitarne oraz przeciwpożarowe. Hotel nie tylko jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa na terenie obiektu hotelowego (pokój, korytarze czy restauracja), ale również poza obiektem, w miejscach należących do hotelu (basen, kort tenisowy, ogród). Zapewnienie bezpieczeństwa gościom przez hotel jest obowiązkiem akcesoryjnym wchodzącym do umowy hotelowej.
Hotel odpowie za czyn niedozwolony
W przypadku wystąpienia szkody na osobie gościa hotelowego – hotel poniesie odpowiedzialność deliktową (ex delicto – z czynu niedozwolonego). Przepisem fundamentalnym dla tego reżimu jest art. 415 Kodeksu cywilnego: Kto z winy swej wyrzą
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl