
Realizowana była pomiędzy dwoma ważnymi dla wizerunku Polski wydarzeniami – przewodnictwem w UE oraz turniejem Euro 2012. Badania przeprowadzono w dwóch falach – przed i po kampanii. Wynika z nich, że co drugi z badanych uważa Polskę za kraj atrakcyjny. Pomiędzy badaniami największe pozytywne zmiany nastąpiły w najmłodszej grupie w wieku 20-35 lat. Zdaniem respondentów największe atrakcje Polski to ciekawe miasta oraz przyroda. Blisko 30 proc. Francuzów i Brytyjczyków oraz 38 proc. Niemców planuje odwiedzić w najbliższym czasie nasz kraj. Miasta najbardziej znane mieszkańcom tych trzech krajów to Warszawa, Kraków i Gdańsk.
Nie jest zaskoczeniem, że najbardziej rozpoznawalnym wydarzeniem, które miało miejsce w Polsce (słyszała o nim ponad połowa badanych) jest Euro 2012. Turystykę wspierać ma również budowany Polski System Informacji Turystycznej oparty na sieci certyfikowanych Punktów i Centrów Informacji Turystycznej. Rozbudowie PSIT towarzyszą także intensywne prace nad narodowym serwisem informacyjnym www.polska.travel tłumaczonym na ponad 20 wersji językowych. Bazą i elementem spinającym całość systemu jest Repozytorium Informacji Turystycznej, które docelowo ma być aktualizowane i zasilone ze szczebla lokalnego i regionalnego. W ramach projektu do regionów są przekazywane także infokioski, które podobnie jak komputery stanowią wsparcie punktów certyfikowanych, a poprzez to całego programu certyfikacji.