To były trzy fantastyczne dni dla branży turystycznej w Polsce. W Targach Czterech Pasji wzięło udział 42 902 uczestników, gości, pasjonatów. Od 17 do 19 lutego, targi TOUR SALON 2017 odwiedziło blisko 8.000 osób, tj. ok. 16% więcej niż podczas ubiegłorocznej edycji! Wśród zwiedzających byli kupcy z wielu krajów, a Biznes Planner TOUR SALONU aż huczał od umawianych spotkań. Na TOUR SALONIE zaprezentowało się 261 wystawców z 22 krajów. Na targach poznaliśmy m.in. zwycięzców Certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej i innych nagród w branży turystycznej.
Wydarzenie od 28 lat dla profesjonalistów jest miejscem spotkań biznesowych, źródłem nowych ofert oraz platformą komunikacji i wymiany doświadczeń. Dodatkowo dla osób zawodowo związanych z branżą turystyczną, to okazja do skompletowania od A do Z ofert wyjazdów turystycznych, motywacyjnych, integracyjnych, czy też tak zwanych ,,zielonych szkół”.
Targi w Poznaniu były areną, na której poznaliśmy zwycięzców prestiżowych konkursów. W tym roku na TOUR SALONIE odbyła się Gala Polskiej Organizacji Turystycznej. Oskara polskiej turystyki, czyli Złoty Certyfikat POT otrzymała Industriada - Święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Ogłaszając I edycję konkursu „New Tech – New Travel” Polska Organizacja Turystyczna i Międzynarodowe Targi Poznańskie postawiły na nowe technologie w turystyce i start-upy. Na taragch poznaliśmy laureatów i wyróżnionych w konkursie, którego celem jest poszukiwanie i promocja innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają podróżowanie, usprawniają zarządzanie i umożliwiają promocję polskich firm i regionów turystycznych. Zwycięzcą I edycji konkursu New Tech – New Travel w kategorii B2B została firma Eventory za Platformę Eventory. W kategorii B2B kapituła przyznała dwa wyróżnienia. Dla firmy QRtag Sp. z o.o. za Mobilny przewodnik turystyczny oraz a kategorii B2B otrzymała firma Hotailor za Platformę hotailor.com. W konkursie nagradzano również rozwiązania w kategorii B2C, której laureatem została firma CandyRent za platformę CandyRent. W tej kategorii kapituła przyznała jedno wyróżnienie – dla firmy SocialTravel, SocialTravel, Book local tours and attractions from around the world.
Dla wystawców i profesjonalnych zwiedzających zaaranżowano spotkanie z blogerami podróżniczymi.
Trzecia edycja TOUR SALON Blog Meeting, podczas którego influenserzy dyskutowali o swoich możliwościach w dotarciu do turystów, którzy planują zwiedzić konkretne miejsce.
Na TOUR SALONIE kontynuowano drugą edycję bezpłatnych warsztatów „Dlaczego Twoje biuro podróży gubi klientów?” dedykowaną dla biur podróży. Dobra frekwencja jest dowodem, że temat wymyślony przez TOUR SALON jest strzałem w dziesiątkę, że cały czas są osoby otwarte na porcję dobrych praktyk i porad, na wiedzę jak zatrzymać stałych oraz ściągną nowych klientów. Na targach odbyła się również dyskusja pt. „Nowa Dyrektywa UE – szanse i zagrożenia dla branży turystycznej. Prezentacja i dyskusja”, którą zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna. Ponadto rozmawiano o marketingu destynacji turystycznych, a szczegóły w jaki sposób promować turystykę przez doświadczenie przybliżali specjaliści z Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Natomiast o podobnym temacie, ale z punktu widzenia blogera i osoby, która ciągle podróżuje po Polsce odbyło się wystąpienie Macieja Marczewskiego pt. Regiony i Miasta 2.0: jak mądrze je promować?
Na TOUR SALON turyści poczuli się jak na wakacjach i szukali inspiracji do najbliższych wyjazdów.
Targowe ekspozycje były oblegane przez zwiedzających, bo na każdym stoisku było mnóstwo atrakcji, panował gwar rozmów. Goście targów próbowali specjałów regionalnej kuchni, m.in. pierogów lubelskich z kaszą i twarogiem, czy też kaczki po zamojsku w sosie borowikowym, którymi częstowano na stoisku Regionu Partnerskiego – Lubelskiego. Stoisko Lubelskiego było oblegane przez cały czas przez zwiedzających, bo ilość wydarzeń była imponująca. Również duże wrażenie na gościach TOUR SALONU zrobiły pozostałe punkty programu, jak: Scena Kultury, wydarzenia dla profesjonalistów i turystów. Każdy gość TOUR SALONU znalazł wyjazd dla siebie, na własnych warunkach, a było w czym wybierać: ofertach biur podróży, touroperatorów z polski i zagranicy, firm świadczących usługi turystyczne, hoteli, ośrodków spa, lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, a także przewoźników promowych. Niezależnie od wieku, zwiedzający czerpali inspiracje do zorganizowanych, czy samodzielnych wypraw i podróży na nachodzącą Wielkanoc, majówkę czy sezon wakacyjny.
Na targach spotkać się można było z wieloma podróżnikami, na przykład z Markiem Kamińskim, Arkady Pawłem Fiedlerem, Szymonem Radzimierskim, Łukaszem Wierzbickim. Część z nich gościła na Scenie Kultury, a część z Stefie KONTYNENTÓW, której gospodarzem był magazyn podróżniczy KONTYNENTY.
Nawiązujące do atmosfery ludowych wzorów i wiejskiej zagrody, stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ten sposób promowało na TOUR SALONIE program „Odpoczywaj na wsi”. Bogata oferta gospodarstw agroturystycznych w Polsce, których jest blisko 8 tysięcy, skutecznie kusi mieszkańców dużych miasta do chwili wolnego w atmosferze eko, slow life czy slow food.
Festiwal Podróżniczy „ŚLADAMI MARZEŃ”
Zajęte wszystkie miejsca (te na krzesłach i na podłodze), wyłączone światła, bijący blask zdjęć z ekranów i cisza na sali – tak wyglądały prelekcje, które odbyły się podczas piątej edycji Festiwalu Podróżniczego „ŚLADAMI MARZEŃ”. Autorski projekt Jaśminy i Tomasza Labusów także i tym razem przyćmił poprzednią edycję! Podczas wystąpienia Piotra Horzeli padł nowy rekord frekwencji - 835 słuchaczy. W ciągu trzech dni festiwalowych 27 prelegentów opowiedziało 21 prelekcji. Po raz pierwszy rywalizacja na najlepszą opowieść odbywała się w dwóch kategoriach: Polska i Świat.
I tak, pierwsze miejsce w kategorii „Śladami Marzeń po Polsce” otrzymała Anita Demianowicz za prelekcje „Polska jest piękna, czyli dookoła Polski rowerem”. Z kolei w kategorii „Śladami Marzeń przez Świat” pierwsze miejsce otrzymał Adam Szostek za prelekcję „Longandroll – reaktywacja! 1000km na desce przez Malezję!”. Drugie miejsce otrzymał Szczepan Ligęza za opowieść „Do źródeł rzeki, której nie ma”, oraz trzecie: Tomasz Jakimiuk za historię „Hulajnogą i autostopem z Podlasia do Chin”.
W tym roku obchodzono jubileuszową, 25- edycję Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej, a podczas TOUR SALONU nagrodzeni autorzy i wydawcy otrzymali pamiątkowe statuetki i dyplomy.
Tegoroczna edycja targów TOUR SALON należy do udanej i można się spodziewać, że w przyszłym roku targi TOUR SALON świętować będą jeszcze większy sukces!
Więcej informacji: www.tour-salon.pl
Kontakt dla mediów: Renata Hille, e-mail: renata.hille@mtp.pl, tel: +48/ 61 869 2128