Ostatnie bankructwa podkopały zaufanie części klientów do biur podróży. Rośnie grupa zniechęconych, którzy chcą sami sobie organizować wyjazdy. Kto w tej chwili jest głównym klientem GDSów? Czy GDS-y będą rozwijały się w stronę bezpośredniego dotarcia do konsumenta?
Nic nie wskazuje na to żeby w najbliższym czasie systemy GDS miały rozszerzyć spektrum swoich usług o sprzedaż bezpośrednią do klienta indywidualnego. Należy pamiętać iż GDSy to przede wszystkim firmy technologiczne – ich oferta jest skierowana waśnie do linii i biur podróży – nie do końcowego klienta kupującego bilet lotniczy czy nocleg w hotelu. Systemy GDS nie dysponują odpowiednimi narzędziami umożliwiającymi sprzedaż bezpośrednią do klienta zdając się w tym zakresie na firmy zewnętrzne. Taka działalność, byłaby tworzeniem niepotrzebnej, wewnętrznej konkurencji w stosunku do najważniejszej grupy własnych klientów jakimi są biura podróży. Bankructwa touroperatorów mają znikomy wpływ na zwiększenie sprzedaży usług oferowanych przez globalne systemy. Nawet jeżeli w ostatnim czasie pojawia się grupa klientów, która zrezygnowała ze zorganizowanej formy wypoczynku na rzecz samodzielnej organizacji wyjazdu i w związku z tym nieżalenie kupią np. bilet lotniczy to efekt ten jest w zasadzie niedostrzegalny ze względu na stosunkowo małą liczebność tej grupy (oczywiście w porównaniu do pozostałych klientów segmentu podróży „not leisure”) oraz wysoką sezonowość tego zjawiska. Podsumowując – brak własnych narzędzi sprzedaży do klienta indywidualnego, sezonowość zjawiska oraz jego stosunkowo niska siła – pozwalają przypuszczać, iż z ekonomicznego punktu widzenia wejście systemów GDS na rynek B2C wydaje się być mało prawdopodobne.
Artur Szuler
Dział Sprzedaży i Marketingu TravelTECH Sp. z o.o. [...]

Nic nie wskazuje na to żeby w najbliższym czasie systemy GDS miały rozszerzyć spektrum swoich usług o sprzedaż bezpośrednią do klienta indywidualnego. Należy pamiętać iż GDSy to przede wszystkim firmy technologiczne – ich oferta jest skierowana waśnie do linii i biur podróży – nie do końcowego klienta kupującego bilet lotniczy czy nocleg w hotelu. Systemy GDS nie dysponują odpowiednimi narzędziami umożliwiającymi sprzedaż bezpośrednią do klienta zdając się w tym zakresie na firmy zewnętrzne. Taka działalność, byłaby tworzeniem niepotrzebnej, wewnętrznej konkurencji w stosunku do najważniejszej grupy własnych klientów jakimi są biura podróży. Bankructwa touroperatorów mają znikomy wpływ na zwiększenie sprzedaży usług oferowanych przez globalne systemy. Nawet jeżeli w ostatnim czasie pojawia się grupa klientów, która zrezygnowała ze zorganizowanej formy wypoczynku na rzecz samodzielnej organizacji wyjazdu i w związku z tym nieżalenie kupią np. bilet lotniczy to efekt ten jest w zasadzie niedostrzegalny ze względu na stosunkowo małą liczebność tej grupy (oczywiście w porównaniu do pozostałych klientów segmentu podróży „not leisure”) oraz wysoką sezonowość tego zjawiska. Podsumowując – brak własnych narzędzi sprzedaży do klienta indywidualnego, sezonowość zjawiska oraz jego stosunkowo niska siła – pozwalają przypuszczać, iż z ekonomicznego punktu widzenia wejście systemów GDS na rynek B2C wydaje się być mało prawdopodobne.
Artur Szuler
Dział Sprzedaży i Marketingu TravelTECH Sp. z o.o. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl