Nowoczesne konferencje w zabytkach

Rynek organizacji konferencji jest niezwykle atrakcyjny, jednak jest to również rynek o bardzo silnej konkurencji. W tej chwili w Polsce jest już sporo obiektów mogących zaoferować atrakcyjną infrastrukturę umożliwiającą zorganizowanie profesjonalnej konferencji. Coraz trudniej więc zachęcić klienta do skorzystania z konkretnego obiektu.

 

Bardzo mocnym atutem jest w takiej sytuacji zaoferowanie miejsca, które będzie posiadało wystrój i co najważniejsze atmosferę, jakiej nie ma gdzie indziej. A gdzie można znaleźć bardziej niepowtarzalny klimat niż w obiektach historycznych? Na skutek burz dziejowych nie ma w naszym kraju oszałamiającej liczby zamków, czy pałaców. Nic więc dziwnego, że są one chronione przez dość restrykcyjne przepisy. Tymczasem klienci nawet w imię atmosfery nie zrezygnują z obowiązujących dziś standardów i niezbędnych usług dodatkowych. Z tego powodu pogodzenie tych dwóch elementów nie jest łatwe. Jak to zrobić zapytaliśmy przedstawicieli obiektów, w których to się udało i które z powodzeniem funkcjonują w zabytkowych obiektach.

 

Grupa Hoteli WAM

Większość obiektów zabytkowych posiada swoją specyfikę. Organizowanie szkoleń, konferencji i innych spotkań biznesowych może podlegać pewnym ograniczeniom prawnym wynikających głównie z ustawy o ochronie zabytków. Z drugiej strony takie obiekty posiadają niezwykłe walory historyczne, które mają ogromną wartość dla organizatorów tego typu spotkań. Sprawa adaptacji budowli zabytkowych do funkcji hotelowych i konferencyjnych jest skomplikowana. Użytkowanie, konserwacja i remonty podlegają specjalnym wymogom ustawy o ochronie zabytków. W sprawach międzynarodowych standardów ochrony i odnowy zabytków zaleca się ciągłe użytkowanie obiektu – sprzyja to jego zachowaniu i konserwacji. Nie powinno się ono wiązać ze znaczącymi zmianami układu i wystroju budowli. Istnieje wiele czynników mogących utrudnić inwestycje w obiekty zabytkowe i tworzenie w nich bazy hotelowo-konferencyjnej. Są to: zła lokalizacja, zły stan techniczny obiektu, bardzo wysokie koszty konserwacji i remontów, ograniczenia prawne wynikające z ustawy o ochronie zabytków. Przy organizacji imprez na zamkach można spotkać się z ograniczeniami ilości osób, głośności, rodzaju odtwarzanej muzyki lub wprowadzania cateringu.



Często mamy do czynienia z długim czasem oczekiwania na zgodę na organizację imprez. Innym problemem może okazać się brak jednolitej bazy noclegowej. Mogą to być pomieszczenia, które nie posiadają odpowiedniego zaplecza do przyjmowa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl