Klient może odstąpić od umowy na skutek opóźnienia samolotu

Jeżeli za przyczyną awarii samolotu doszło do opóźnienia odlotu i rejs odbył się na drugi dzień, klient ma prawo odstąpić od umowy. Biuro podróży w takiej sytuacji nie może powołać się na fakt, że nie odpowiada za działania przewoźnika albo działanie siły wyższej, aby uwolnić się od odpowiedzialności – twierdzi prawniczka.

rt 2017 07az 22

  Jeśli konsument i biuro podróży umówiły się, że biuro zapewni mu pobyt w hotelu, np. na Krecie, w okresie np. od 10 do 24 września 2016 r., to do obowiązków firmy należało zorganizowanie przelotu np. z Warszawy na Kretę 10 września 2016 r. W tym dniu rejs się nie odbył z powodu awarii samolotu. Ostatecznie wycieczka rozpoczęła się w dniu następnym, tj. 11 września 2016 r. Nie ulega wątpliwości, że w tej sytuacji biuro podróży nie wywiązało się w sposób należyty z umowy. 

Klient może odstąpić od umowy

Zgodnie z art. 16a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych, organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami, wykonać odpowiednie świadczenia zastępcze. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego jest gorsza od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, klient może żądać odpowiedniego obniżenia jej ceny. W ust. 2 wskazano zaś, że jeżeli wykonanie świadczeń zastępczych, o których mowa w ust. 1 jest niemożliwe albo klient z uzasadnionych powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od umowy, organizator turystyki ma obowiązek, bez obciążania go dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie. W razie odstąpienia od...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 6/2017, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail