Marki chętnie sięgają po ten sposób komunikacji, bo jest prosty i skuteczny – z prawie stuprocentową dostarczalnością i otwieralnością – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.
Czym zajmuje się firma SMSAPI?
SMSAPI to platforma do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS, VMS i powiadomień push, służąca dostarczaniu powiadomień oraz prowadzeniu działań marketingowych. Narzędzie może być pomocne w komunikowaniu się z odbiorcami przez instytucje publiczne, np. w celu przypomnienia o nadchodzących wydarzeniach czy płatnościach, lub służyć do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych przez podmioty komercyjne. Jak to wygląda w praktyce? Wystarczy, że dana firma zaloguje się w serwisie SMSAPI.pl i doda swoją bazę klientów. Po utworzeniu wiadomości wybiera grupy odbiorców z bazy i klika „wyślij”. Oprócz prowadzenia kampanii marketingowych, może również ustawić automatyczne wysyłanie wiadomości, np. potwierdzających zakup przez internet czy przypominających o płatności na dzień przed upływem terminu. Informacje o dostarczonych wiadomościach i przekierowaniach do strony są dostępne w panelu analitycznym. Wysyłane wiadomości mogą być personalizowane, np. zawierać zwrot po imieniu, a listy odbiorców odpowiednio targetowane, np. wysłane tylko do klientów, którzy zeszłym roku skorzystali z oferty last minute.
Kim są klienci? Jakich usług poszukują?
Na platformie SMSAPI zalogowanych jest już ponad 45 tys. użytkowników. To zarówno małe, jak i duże marki z różnych branż: sieci sklepów, banki, dostawcy energii, hotele i agencje podróży. Wszystkie je łączy potrzeba posiadania prostego narzędzia do błyskawicznej komunikacji. Ta z kolei jest konieczna do zachowania wysokiego poziomu obsługi klienta. Współpracujące z nami firmy coraz częściej przekonują się, że odpowiednia obsługa klienta owocuje lojalnością i większą satysfakcją konsumentów. Bardziej się też opłaca niż pozyskiwanie nowych.
Co mogą dać takie usługi firmom turystycznym?
Prostota i szybkość komunikacji mają szczególne znaczenie w branży turystycznej. Zarówno hotele, biura podróży, jak i linie lotnicze oraz organizatorzy wycieczek lokalnych wykorzystują SMS-y do powiadamiania klientów w dowolnym miejscu i czasie. SMS pomaga lepiej i sprawniej komunikować się z klientami. Wiadomość tekstowa jest odczytywana przez 98 proc. odbiorców. Może posłużyć do: przypomnienia o godzinie wylotu i zabraniu ze sobą ważnych...