Pierwszy workshop Mazowsza – dobry kierunek

Komercjalizacja produktu turystycznego wypływa w każdej dyskusji o rodzimej turystyce. I trzeba przyznać, że nie jest to najmocniejsza strona wielu produktów turystycznych. Należy wiec przyklaskiwać każdej inicjatywie, która może ten stan rzeczy zmienić. Dobrze więc, że Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna postanowiła proces komercjalizacji wspomóc.

rt 2017 10az 16

  By zetknąć podmioty oferujące rozmaite usługi z biurami, które mogą wprowadzić je do oferty, MROT zorganizował pierwszy mazowiecki workshop, który odbył się 12 października w Centrum Kultury Wilanów. Wzięli w nim udział operatorzy produktów turystycznych, czyli podmioty i partnerstwa mające konkretną, przygotowaną do komercjalizacji ofertę dotyczącą Mazowsza, oraz biura podróży zainteresowane przywiezieniem turystów do tego regionu. Mazowsze jest specyficznym regionem, w którym siła przyciągania Warszawy utrudnia wielu inicjatywom przebicie się do szerszej oferty. Mając tego świadomość, w MROT zdecydowano się promować za granicą ofertę Mazowsza jako „around Warsaw”, co jest niewątpliwie bardziej czytelne dla cudzoziemców. Workshop był kolejnym etapem działań prowadzonych od 2011 r. przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną na rzecz rozwoju i promocji produktów turystycznych województwa. W tym czasie stworzono kilkanaście sieciowych produktów turystycznych, pozwalających skorzystać z największych atrakcji regionu. Początkowo osobne oferty turystyczne, noclegowe, gastronomiczne, kulturalne, edukacyjne i rozrywkowe, imprezy, atrakcje dla dzieci, rejsy etc. połączono w tzw. produkty sieciowe, w których współpracujący partnerzy stworzyli atrakcyjne scenariusze zwiedzania z możliwością samodzielnego wyboru przez turystów indywidualnych lub biura podróży.

rt 2017 10az 17

Przybyłych gości, wśród których znaleźli się m.in. prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego Izabela Stelmańska, zastępca burmistrza dzielnicy Wilanów Artur Buczyński, prezes Forum Turystyki Przyjazdowej Tadeusz Milik, prezes Oddziału Mazowieckiego Polskiej Izby Turystyki Dariusz Wojtal, przewodniczący Warszawskiej Izby Turystyki Andrzej Szymański oraz liczni przedstawiciele biur podróży i operatorzy produktów turystycznych z poszczególnych grup produktowych, powitał prezes MROT Jan Błoński. W zasadniczej, „stolikowej” części workshopu wzięło udział około trzydziestu biur podróży reprezentujących turystykę przyjazdową do Polski, turystykę krajową, turystykę młodzieżową oraz sektor MICE. Spotkali się z 35 przedstawicielami dziewięciu grup produktowych, co umożliwiło zapoznanie się z ofertą, przedstawienie oczekiwań, a w niektórych wypadkach zaowocowało podjęciem konkretnych decyzji o rozpoczęciu współpracy już w trakcie workshopu. Imprezę zakończyły rozmowy kuluarowe połączone z degustacją potraw regionalnych Urzecza, podczas której zaserwowano: siuforek – tradycyjną zupę rybną flisaków, pierogi z Urzecza z farszem z kapusty, grzybów i mięsa, barszcz chrzanowo- buraczany – potrawę z certyfikatem Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsza.


Wydanie: 10/2017, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail