Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się 6-8 października 2017 r.
– Ta liczba jest imponująca. To blisko dwa razy więcej niż podczas pierwszej edycji we wrześniu 2016 r. Cieszę się, że Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości odkrywania piękna swojego kraju – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka. „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to wspólna akcja Polskiej Organizacji Turystycznej i Ministerstwa Sportu i Turystyki. Trzecia edycja przyciągnęła uwagę 554 podmiotów, które zaangażowały się w kampanię i zaoferowały swoje produkty oraz usługi w obniżonych cenach, nawet do 50 proc. – Cieszy nas, że akcja po raz kolejny spotkała się z tak pozytywnym odzewem na terenie całego kraju, zarówno wśród turystów, jak i partnerów wydarzenia. Większość już dziś deklaruje wzięcie udziału w kolejnych edycjach – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Wyniki trzeciej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” wskazują, że kampanię zna prawie co czwarty Polak. Co więcej, aż 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni „dużą korzyść”, biorąc w niej udział. 72,6 proc. turystów podkreśla, że największą zaletą kampanii jest wysokość cen noclegów i usług. Dzięki uczestnictwu w akcji każdy z uczestników zaoszczędził średnio 72 zł. Prawie połowa zwraca również uwagę na to, że wzięcie udziału w akcji jest dobrą okazją do spędzenia wolnego czasu z rodziną lub znajomymi.
Z kolei 42,3 proc. podkreśla, że zaletą jest aktywizacja społeczeństwa. Usługodawcy twierdzą, że największymi korzyściami wynikającymi z uczestnictwa w akcji są atrakcyjna reklama oraz dotarcie do nowych klientów. Co więcej, prawie 80 proc. obecnych partnerów kampanii poleciłoby innym podmiotom z branży wzięcie udziału w kolejnych edycjach. Mimo prowadzenia akcji w tzw. sezonie niskim do branży turystycznej wpłynęło dodatkowo prawie 8 mln zł! 86 proc. ankietowanych turystów zapowiedziało, że weźmie udział w kolejnej edycji kampanii. Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki wybrały daty następnych odsłon kampanii „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. W przyszłym roku edycję wiosenną zaplanowano na 9-11 marca, a jesienią akcja odbędzie się 5-7 października