Dodatkowe środki udostępnione przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii umożliwią Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) realizację nowych projektów mających na celu promocję Niemiec.
Główny nacisk położono na zwiększenie obecności Niemiec w globalnych kanałach dystrybucji online (Online Travel Companies – OTC), jak również na rozwój innowacyjnych formatów imprez oraz implementację technologii cyfrowych, systemów inteligentnych asystentów głosowych i chatbotów. – Lawinowy wzrost rezerwacji dokonywanych przez internet, do 70 proc. w wypadku podróży urlopowych z Europy do Niemiec i do 80 proc. w wypadku turystyki przyjazdowej zza oceanu, jest modelowym przykładem dominującego wpływu technologii cyfrowych w branży turystycznej. Media internetowe są centralnym elementem naszej komunikacji marketingowej – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. W roku 2017 DZT zrealizowała na rynkach brytyjskim, szwajcarskim, duńskim i holenderskim projekt pilotażowy we współpracy z Expedia Group zatytułowany „Travelmatch”. Potencjalni klienci mogli w sposób łatwy i przyjemny zapoznać się ze zdjęciami prezentującymi atrakcje turystyczne Niemiec, definiując jednocześnie swoje preferencje co do celu podróży. W 2018 r. DZT prowadzi kolejną makroregionalną kampanię na platformie Expedia w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Danii. Na rynku chińskim DZT prowadzi kampanię na głównej platformie turystycznej Ctrip. Udział w najważniejszych międzynarodowych imprezach targowych oraz własne imprezy specjalne – warsztaty i roadshow – to centralne elementy transferu wiedzy i networkingu Niemieckiej Centrali Turystyki. Dzięki rozszerzeniu tych platform o prezencję wirtualną, np. relacje na żywo, konferencje prasowe online, webinaria czy użycie komunikatorów (Google Hangouts), DZT zwiększa zasięg takich wydarzeń.