Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 


Nowa ustawa zmienia definicje istotnych pojęć

Ustawa o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych może przysporzyć wielu problemów interpretacyjnych, a wpływ ma na to wprowadzenie wielu nowych pojęć i rozwiązań. Istotnym elementem ustawy są nowe definicje oraz zmiana pojęć już zdefiniowanych: usługi turystycznej, imprezy turystycznej czy powiązanych usług turystycznych. Ponadto ustawa zmieniła podejście do imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych z podmiotowego na przedmiotowe. Oznacza to, że istotne jest nie to „kto robi?”, ale „co robi?”. Tak więc proces przystosowania się do nowych pojęć może zająć trochę czasu branży turystycznej.

 rt 2018 09az 23

  Ustawę o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (dalej: ustawa) muszą stosować nie tylko biura podróży czy touroperatorzy, ale także w określonych sytuacjach agencje zajmujące się organizacją eventów, portale internetowe, a czasem nawet same firmy organizujące wyjazdy motywacyjne. Ponadto wspomniane zmiany definicyjne mogą prowadzić do tego, że także właściciel hotelu, podmiot prowadzący usługi transportowe albo prowadzący agencję turystyczną mogą się stać organizatorami turystyki. Wprowadzenie nowej definicji przedsiębiorcy turystycznego, obejmującej oprócz działalności gospodarczej również działalność odpłatną pożytku publicznego, powoduje, że zakresem przedmiotowym definicji objęte będą wszystkie organizacje pozarządowe, a także placówki oświatowe, kluby sportowe oraz parafie, które statutowo zajmują się turystyką i krajoznawstwem, wspieraniem i upowszechnianiem kultury fizycznej czy działalnością na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynkiem. Na...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 9/2018, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne